Göteborg: Bussar i lyxförpackning

Startat av Calle, 03 januari 2011, 21:16:31 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

M

Citat från: Calle skrivet 07 april 2011, 18:35:19 PM
Man fortsätter att blanda friskt på L58, är det någon som vet hur statusen är för Veolias reparationer?
Rubriken på den här tråden är ju att när jag körde på GS så var det ju en fördel med gamla vagnar på 58. Är ju inte så kul att få de nyaste uppeldade eller vandaliserade.

Calle

Det var väl snarare Den Oudsten som blev uppeldade då dessa brann  8)

M

Citat från: Calle skrivet 10 april 2011, 13:55:27 PM
Det var väl snarare Den Oudsten som blev uppeldade då dessa brann  8)
Inte ner än något annat

danneh

Se det positivt, Veolias äldre bussar är ju de med absolut bäst säten.

Calle

Jag delar inte uppfattningen om sätena i Veolias bussar. Min favorit är och förblir Solaris, där har man lyckats mycket bra med den inre designen.

danneh

Då är det synd att vi inte kunde byta lite :P Så L58 kan ta L80s Solarisar, och L80 ta L58s ledbussar  ;)

Calle

Citat från: danneh skrivet 11 april 2011, 18:52:28 PM
Då är det synd att vi inte kunde byta lite :P Så L58 kan ta L80s Solarisar, och L80 ta L58s ledbussar  ;)

Så skulle det vara... men på L80 ser jag nästan bara Solaris...

danneh

Calle

Citat från: danneh skrivet 11 april 2011, 20:45:43 PM
Ja, exakt därför kunde vi byta  ;D

Om det vore så enkelt...  ::)

Nää, du Danne; då ska du få åka GS gamla B10:or 239-241, dom passar bra in på L80  ;D

danneh

Vem har sagt det? ;) Sätter mig hellre i en Solaris isf, mer pga att de inte är lika vandaliserade

Calle

Varför gillar du inte Solaris, Danne?

danneh

Tror ja sagt de innan, säten som är under all j**l* kritik. Hackar något otroligt många gånger när den växlar. ACn låter högt, och ger inte mycket (vad jag märkt) kyla. Dessutom känns inredningen ganska tråkigt, däremot gillar jag det välvda taket. Men mest är det sätena.

mushkot

Citat från: danneh skrivet 14 april 2011, 18:25:51 PM
Tror ja sagt de innan, säten som är under all j**l* kritik. Hackar något otroligt många gånger när den växlar. ACn låter högt, och ger inte mycket (vad jag märkt) kyla. Dessutom känns inredningen ganska tråkigt, däremot gillar jag det välvda taket. Men mest är det sätena.
Stolarna ska du nog skylla västtrafik för, de vi har här i skåne är riktigt sköna, tror det är en av de skönaste jag suttit i vad det gäller buss. AC låter inte mer än i någon annan buss, och jag tycker skrammelfaktorn är lägre än bla volvo eller man...

danneh

Att Västtrafik e skyldiga till stolarna vet ja, men stolarna sitter ju i en Solaris vilket gör att jag inte är något fan av att åka den. Sen hur en Solaris i Skåne är kan jag inte uttala mig om, åker inte direkt ner till Skåne bara för och testa Solaris. Här bullrar ACn mer i Solaris än tex Volvo vad jag märkt iaf. Sen får man inte glömma att de sätena som Solaris i Gbg levererades med är de säten som en Solaris normalt har om man inte beställer andra, och de sätena som Volvo har i sina bussar (om man inte beställer andra) är hästlängder skönare än de i Solaris. Sätter mig mycket hellre i Veolias nyaste Volvo än deras Solaris.

Calle

Var i Frölunda för ett tag sen, och då såg man nästa bara Solaris där...