Huvudmeny

Cyklistens år i bilder

Startat av Cyklisten, 03 januari 2011, 03:38:24 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Detta är den första gången jag kör något sådant, men det passar mig perfekt då jag har nästan inga nya bilder att visa  ;)

I Januari kunde man bl.a. se en hel del vikariebussar i Malmö-Lund-Lomma triangeln, exempelvis denna Veolia 2301

Februari bjöd på ett Trelleborgbesök, även där gick det många färgglada fordon

Mars tillförde lite nyheter, det började rulla Solaris i Trelleborg

Buss4you började trafikera Lund

I april började min korta praktik på Veolia i Lund, här även den första region-Solaris som då användes för utbildning

Maj var en perfekt månad för att bege sig österut och kolla läget i Växjö

I juni hände det en hel del. Bl.a. en resa till Göteborg...

...fast först med ett kort uppehåll i Varberg

Här hemma fick vi två vikarierande stadsbussar i form av Veolia 1200 och 1201

Juli var nästan för varm för att orka vara ute med kameran. Det gjordes dock en resa till Österlen (här Simrishamn)

Augusti var full av regn- och åskskurar, här ser vi en Swebusvagn strax efter att solen kom ut

I September började jag mitt nya jobb i Malmö och det blev plötsligt ont om tid. Så de flesta bilder togs på väg hem, om jag nu orkade köra en omväg som här via Odarslöv/Gårdstånga

Oktober var en härlig månad med sol och rök från Örtofta  ;)

I November fick man fullt med snö, även i Hässleholm

December var en dålig månad när det gäller fotografering. Sedan var det en dålig månad för Eslövsborna med tanke på de här Irisbussar man fick.

Hoppas att bilderna gillas och att jag skrivit allting rätt med tanke på att klockan är 3:40 på natten...

Jacob

Trevligt, oktoberbilden var fin! :)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

SimonB

Oktoberbilden gillas skarpt. Höstsol, sockerbruksdoft och en snygg Skåneexpress. Vad mer kan man begära? ;)