Huvudmeny

En trivsam dag...

Startat av Jonas Strömblad, 02 januari 2011, 22:28:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 03 januari 2011, 18:55:25 PM
Ja, den vagnen var jag inte direkt ledsen för  :)

Tänk att det slumpar sig så bra att du nästan alltid får köra just de mest bekväma modellerna med normalgolv! ;)

Jonas Strömblad

Citat från: Ersa skrivet 04 januari 2011, 13:44:24 PM
Tänk att det slumpar sig så bra att du nästan alltid får köra just de mest bekväma modellerna med normalgolv! ;)

Det vet jag inte om jag håller med om... Jag har kört alldeles för mycket B9S  >:(
I söndags fick jag en B12MA på prickning  :) (fast inte just 5690, men den jag skulle haft var genomfrusen).
/J

Mikael T Nilsson

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 02 januari 2011, 23:04:55 PM
Yep! Man kör några minuter före ordinarie 676. Jag mötte bl.a en 636 vid rödljusen utanför busstn i Norrtälje, så jag gissar att den ordinarie bussen blir välbesatt av anslutningsresande och att en förstärkning är behövlig. Fast jag var tveksam när jag körde fram och det stod 3 pers på hållplatsen, men de hann inte ens kliva på innan kön ringlade lång så folk stod väl och väntade inomhus tills bussen körde fram kan man tänka  :)
/J

Tack för ett mycket trevligt bildsvep! Det låter som roliga omlopp, att få köra så mycket landsbygdstrafik i Roslagen under en och samma dag.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Jonas Strömblad

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 04 januari 2011, 22:04:47 PM
Tack för ett mycket trevligt bildsvep! Det låter som roliga omlopp, att få köra så mycket landsbygdstrafik i Roslagen under en och samma dag.

Tack själv!
Ja, Täby har en del pärlor till omlopp. Ganska många faktiskt!
Variationen är den stora anledningen till att jag sökte mig dit för 10 år sedan. Därför är det lite synd (för min del) att Norrtäljetrafiken hamnade hos Swebus/Nobina. Fast vi kommer fortfarande ha kvar en del körningar i södra Roslagen vad jag förstår.
/J