På en knapp halvtimme i Eskilstuna under eftermiddagen idag...

Startat av Taunusch, 02 januari 2011, 18:08:10 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Taunusch

...kunde följande beskådas.

Rolls Buss gamla Setra från 1991 utgjorde förstärkning för Swebus Express på linje 801 mot Örebro.

Hack i häl låg 6219 som ordinarie buss. För att kunna angöra hållplatsen flyttade chauffören på några bilar, vars förare uppehöll sig vid förstärkningsbussen, med den klassiska tutmetoden.

Efter att de sprungit till bilarna och stressade makat på sig kunde bussen köra in på hållplatsen...

Ramnäs Buss tycks ha stått i beredskap, i närheten av Mälarsjukhuset, de senaste dagarna för att ersätta tåg...

Nysäters Buss var med Delta Bandyklubb från Karlstad på Isstadion där man mötte Eskilstuna Bandysällskap.

På Kjulavägen, vid hållplats Isstadion stod Veolia Transport 4009, en av de två kvarvarande MAN-kortvagnarna.

Carl Eric

Citat från: Taunusch skrivet 02 januari 2011, 18:08:10 PM

Nysäters Buss var med Delta Bandyklubb från Karlstad på Isstadion där man mötte Eskilstuna Bandysällskap.

Vet du vilken division som de spelar i?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Optimal

Lite ovanligt ( enligt mig ) med att ha texten ovanför bilden, så det blev fel när jag tittade första gången, men det gick bra endå :)

Den gamla Setran skulle man vilja åka :)

Bussmicke

Det var fan, visste inte Nysäter hade skaffat en sån buss.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Taunusch

De har inte haft den så länge, förvärvad i slutet på november...

j-a

Citat från: Taunusch skrivet 03 januari 2011, 17:22:10 PM
De har inte haft den så länge, förvärvad i slutet på november...
Fd Swebus 5222/Interbus 542

Dieselsmurfe

Staffan Sävenfjord

Citat från: Dieselsmurfe skrivet 10 januari 2011, 02:12:03 AM
Gamm setran får tydligen köra 100 ;)

Om du tänker på 100-dekalen i bakrutan så markerar den att bussen är godkänd för Tempo 100, det vill säga får köra i 100 km/tim på tyska motorvägar. Så gott som alla långfärdsbussar som användes i Tyskland hade detta tillstånd och denna dekal. I dag fungerar det lite annorlunda men det är fortfarande 100 som gäller för bussar på tyska motorvägar. I Sverige är det samma hastighet som för alla andra bussar, det vill säga högst 90 km/tim.