Nyårsnatten för 47 år sedan

Startat av Gunnar D, 31 december 2010, 13:29:06 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D

En Metropol på linje 64N ("N" nyårsnatten till ära?) vid Hornstull nyårsnatten 1 jan 1964.

Mvh Gunnar

HJP

Citat från: Gunnar D skrivet 31 december 2010, 13:29:06 PM
En Metropol på linje 64N ("N" nyårsnatten till ära?) vid Hornstull nyårsnatten 1 jan 1964.

Mvh Gunnar
Härligt att vissa fotografer är ute, såväl julafton, som nyårhelg.
Vi den här tidpunkten, var det nästan fyra månader kvar, tills jag köpte min första systemkamera - en Edixa, Made in Western Germany.

HJP

Gunnar D

Citat från: HJP skrivet 31 december 2010, 17:57:19 PM
Vi den här tidpunkten, var det nästan fyra månader kvar, tills jag köpte min första systemkamera - en Edixa, Made in Western Germany.

HJP

Denna bild är också tagen med en västtysk kamera - en Agfa 4x4.
Fr.o.m. april -66 blev det japanskt - Minolta SR-7.

/Gunnar

Mr G

Fin bild. Eftersom detta är före min tid som "nattrafikant" har jag inga minnen hur det skyltades. Kan detta N ha haft någon betydelse för linjesträckning, taxa etc, eller är det bara föraren som på eget bevåg haft roligt med skyltningen?
吉先生

Gunnar D

Citat från: Mr G skrivet 01 januari 2011, 15:40:46 PM
Fin bild. Eftersom detta är före min tid som "nattrafikant" har jag inga minnen hur det skyltades. Kan detta N ha haft någon betydelse för linjesträckning, taxa etc, eller är det bara föraren som på eget bevåg haft roligt med skyltningen?

Vid närmare eftertanke var ju ändstationen Fridhemsplan i nattrafik isf Kungsholmsgatan. Där en linjeavvikelse som kunde motivera skyltningen.

/Gunnar