hej jag undrar vilka sl linjer passerar vid stureplan?

Startat av bussfan, 27 december 2010, 15:09:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bussfan

hej o god fortsättning på året, nu undrar jag vlika linjer som trafikerar vid stureplan(gäller bussar)

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Andreas91

Ett annat tips på SLs hemsida, är att gå in på tidtabeller, skriva in hållplatsen och välja hållplatstabeller. Förvisso kom inte stomlinje 1 och 2 med, men övriga linjer som rullar där bör stå med. Precis som Bussmicke och Calken har nämnt, så rör det sig om 1, 2, 55, 56 samt nattbusslinje 96 och 291.

bussfan

ursäkta dröjsmålet... men vilka typer av bussar kör de olika linjerna generellt led/kortvagnar

Carl Eric

Citat från: bussfan skrivet 04 januari 2011, 10:15:31 AM
ursäkta dröjsmålet... men vilka typer av bussar kör de olika linjerna generellt led/kortvagnar

Väldigt blandat! Scanialed, Scania korvagn, både OmniLink och MaxCi. Sedan även de andra varianterna på Busslinks blåbussar för innerstaden.
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!