Upphandling Östergötland

Startat av Magnus, 23 december 2010, 19:07:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Magnus

Tre st upphandlingar i Östergötland.


  • Upphandlingen omfattar landsbygdstrafik i östra Östergötland med avtalstid om fyra 4 år utan möjlighet till förlängning. Vidare omfattar upphandlingen totalt sex ) fordon fördelade på fyra 4 paket med stationeringar i Finspång (skolskjutstrafik, anropsstyrd och linjelagd tätortstrafik), Kvarsebo, Östra Husby och Östra Ryd. Den sammanlagda trafikproduktionen motsvarar c:a 434 500 km per år (beräknad på upphandlad trafikvolym, exklusive anropsstyrd trafik, för avtalsår 1). datum för påbörjande 17.6.2012 datum för slutförande 18.6.2016

  • Upphandlingen omfattar landsbygdstrafik i västra och mellersta Östergötland med en avtalstid om fyra 4 år utan möjlighet till förlängning. Vidare omfattar upphandlingen totalt åtta 8 fordon fördelade på fem (5) paket med stationeringar i Tjällmo, Godegård, Ödeshög, Österbymo och Horn. Den sammanlagda trafikproduktionen motsvarar c:a 685 600 km per år (beräknad på upphandlad trafikvolym för avtalsår 1). datum för påbörjande 17.6.2012 datum för slutförande 18.6.2016

  • Upphandlingen omfattar busstrafik i Linköpings tätort och närområde med en avtalstid om åtta 8 år utan möjlighet till förlängning och en volym motsvarande totalt 80 fordon i ett (1) paket med en sammanlagd trafikproduktion motsvarande c:a 6 750 000 km per år (beräknad på upphandlad trafikvolym för avtalsår 1). datum för påbörjande 17.6.2012 datum för slutförande 13.6.2020

Jan

Paketen på 4 år ser ut att vara anpassade för åkare som lokalt finns på plats, det blir inga större föränding mot nu. Däremot så kan trafiken i Linköping vara intressant för andra än Veolia som kör nu. Hur gick det med Åtvidaberg egentligen?
I branschen 37 år

Tommy H

Citat från: Jan skrivet 24 december 2010, 06:23:24 AM
Hur gick det med Åtvidaberg egentligen?
Är det inte klart med Stureforsbuss? De håller iallafall som bäst på att förbereda en ny bussdepå i industriområdet Fågelsången och vad jag hört ska flera, men inte alla, av Veolias förare börja hos dom nästa år.
Besök gärna min egen bildsida - http://peppen.jalbum.net/

bisquit

Hade inte Keolis vunnit mark i Östergötland. Har för mig att jag läste nån stans att de skulle till Finspång med omnejd!?? 8)

Magnus

Citat från: bisquit skrivet 24 december 2010, 09:55:03 AM
Hade inte Keolis vunnit mark i Östergötland. Har för mig att jag läste nån stans att de skulle till Finspång med omnejd!?? 8)

Jo, fast det var regiontrafik och den här upphandling är mer stadstrafik/lokaltrafik.

"Busslink är tilldelad trafiken i Finspång (regiontrafik) med åtta fordon samt fyra stadsdelsbussar i Norrköping (anropsstyrda servicelinjer). Avtalet löper på 5 år och trafikstart är juni 2011."

1896

Varför är Linköpingsavtalet på 8 år, om Norrköpingsavtalet var på 5 år ?  ???

Magnus

Nu är även Norrköping tätort ute på upphandling.
Upphandlingen omfattar trafik med buss och spårvagn i Norrköpings tätort med en avtalstid om 6 år med möjlighet till förlängning i 1 + 1 år. Vidare omfattar upphandlingen totalt 17 bussar och 15 spårvagnar i ett (1) paket med en sammanlagd trafikproduktion motsvarande c:a 2 688 255 km per år (beräknad på upphandlad trafikvolym för avtalsår 1).


Bussmicke

Citat från: Magnus skrivet 24 december 2010, 11:18:51 AM
"Busslink är tilldelad trafiken i Finspång (regiontrafik) med åtta fordon samt fyra stadsdelsbussar i Norrköping (anropsstyrda servicelinjer). Avtalet löper på 5 år och trafikstart är juni 2011."

Vilket datum startar Keolis i Finspång och Norrköping?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

#8
Citat från: Magnus skrivet 14 januari 2011, 18:39:20 PM
Nu är även Norrköping tätort ute på upphandling.
Upphandlingen omfattar trafik med buss och spårvagn i Norrköpings tätort med en avtalstid om 6 år med möjlighet till förlängning i 1 + 1 år. Vidare omfattar upphandlingen totalt 17 bussar och 15 spårvagnar i ett (1) paket med en sammanlagd trafikproduktion motsvarande c:a 2 688 255 km per år (beräknad på upphandlad trafikvolym för avtalsår 1).

Lite mera om bl.a Norrköping tätort här:
http://ostgotatrafiken.se/Om-oss/Upphandlingar/

Bussmicke

Jasså? Var hittar jag startdatumen?
Varför länkar du inte till rätt grejer?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ville


1896

Citat från: Magnus skrivet 23 december 2010, 19:07:55 PM
Tre st upphandlingar i Östergötland.


  • Upphandlingen omfattar landsbygdstrafik i östra Östergötland med avtalstid om fyra 4 år utan möjlighet till förlängning. Vidare omfattar upphandlingen totalt sex ) fordon fördelade på fyra 4 paket med stationeringar i Finspång (skolskjutstrafik, anropsstyrd och linjelagd tätortstrafik), Kvarsebo, Östra Husby och Östra Ryd. Den sammanlagda trafikproduktionen motsvarar c:a 434 500 km per år (beräknad på upphandlad trafikvolym, exklusive anropsstyrd trafik, för avtalsår 1). datum för påbörjande 17.6.2012 datum för slutförande 18.6.2016

  • Upphandlingen omfattar landsbygdstrafik i västra och mellersta Östergötland med en avtalstid om fyra 4 år utan möjlighet till förlängning. Vidare omfattar upphandlingen totalt åtta 8 fordon fördelade på fem (5) paket med stationeringar i Tjällmo, Godegård, Ödeshög, Österbymo och Horn. Den sammanlagda trafikproduktionen motsvarar c:a 685 600 km per år (beräknad på upphandlad trafikvolym för avtalsår 1). datum för påbörjande 17.6.2012 datum för slutförande 18.6.2016

  • Upphandlingen omfattar busstrafik i Linköpings tätort och närområde med en avtalstid om åtta 8 år utan möjlighet till förlängning och en volym motsvarande totalt 80 fordon i ett (1) paket med en sammanlagd trafikproduktion motsvarande c:a 6 750 000 km per år (beräknad på upphandlad trafikvolym för avtalsår 1). datum för påbörjande 17.6.2012 datum för slutförande 13.6.2020


Första paketet lär väl vara som gjort för Keolis, om man i år startar upp ett femårigt avtal för 8 bussar i Finspång.  :)

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 02 april 2011, 02:30:33 AM
Jasså? Var hittar jag startdatumen?
Varför länkar du inte till rätt grejer?

För att mitt inlägg inte var tänkt som ett svar på din fråga?

1896

Citat från: Lars Ödlund skrivet 04 april 2011, 00:47:36 AM
2 bussar (småbussar ?) i Finspång är nog något för den lokale taxiåkaren


"Skolskjutstrafik och linjelagd tätortstrafik" tycker jag borde låta intressant för Keolis, när dom ändå är etablerade där samma avtalsperiod.

Bussmicke

Stadstrafiken är ju bara en buss och det är äl Hällesta Buss som kör
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.