SL H65A 6500

Startat av Hasse L, 23 december 2010, 15:35:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Efter en fast morgonförstärkning till Sveavägen på 607 kördes med bibehållet linjenummer i trafik till Universitetet, innan det bar av hem till Enebybergsgaraget (där ännu några äldre bussar var stationerade). Antagligen blev det dubbla vändor till Unt eftersom vi har hamnat i detta fotoläge.
Tunnelbanan hade förlängts till Universitetet den 12 januari, men många fortsatte att åka buss.

Gunnar D

Kul att se att en Huddinge-CF letade sig till Danderyd! Annars var det oftast tvärtom!
Var 6500 en "halvturistare"? Kåpan på instrumentbrädan är väl en radio?

Mvh Gunnar

Hasse L

Citat från: Gunnar D skrivet 23 december 2010, 19:45:16 PM
Kul att se att en Huddinge-CF letade sig till Danderyd! Annars var det oftast tvärtom!
Var 6500 en "halvturistare"? Kåpan på instrumentbrädan är väl en radio?

Mvh Gunnar

6500 var en ren linjevagn, om det fanns en radio kvar i kåpan  ─ jag minns inte ─  så fungerade den inte. Den enda vagn med sådan radio i funktion hos oss var 6505; också denna var bara linjevagn. Men det fanns ju halvturistare i samma serie vagnar, 6486 och 6489 t.ex., kanske hade de varit flera från början?

Mvh /Hasse

Gunnar D

Citat från: Hobgoblin skrivet 23 december 2010, 23:15:23 PM
Men det fanns ju halvturistare i samma serie vagnar, 6486 och 6489 t.ex., kanske hade de varit flera från början?

Mvh /Hasse

Ja, jag tänkte att 6500 kanske var en f.d. halvturistare som fått vanlig inredning. Körde en 648x en gång Nynäshamn-Sth C med "långfärds/turistinredning" och fungerande radio som jag tidigare nämnt här på Forumet.

Mvh Gunnar