bildsvep ifrån Helsingborg nr1.

Startat av Möllers, 22 december 2010, 15:22:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Möllers

Gött komma ut igen fota lite fick bli Helsingborg idag.
Var ute efter nya bussarna, jag lyckades fånga några stycken som bonus fick man Arriva 6115  8) 8)

Carl Eric

Tråkigt att se att du inte har bussens nummret i bildtexten längre. Det gör det så svårt att se vilken buss det är!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Möllers

aha får göra det nästa bildsvep då.

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Jeppe Hagelbäck

scaniaolsson

6115 med den väldigt klämmiga devisen: -Här kommer en gul buss !!
Mest för att göra det lite tydligare. Den är ju en gammal danmarksvagn. Eftersom jag är så gammal som jag är, så säger jag envist att den är HT-gul även om den
kanske bara kört under namnen HUR & Movia.

Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

Optimal

Citat från: calken skrivet 22 december 2010, 15:29:23 PM
Tråkigt att se att du inte har bussens nummret i bildtexten längre. Det gör det så svårt att se vilken buss det är!

Det står ju klart och tydligt på bussen :D.

Ronni Bjørn Svensson

Citat från: scaniaolsson skrivet 22 december 2010, 20:07:59 PM
6115 med den väldigt klämmiga devisen: -Här kommer en gul buss !!
Mest för att göra det lite tydligare. Den är ju en gammal danmarksvagn. Eftersom jag är så gammal som jag är, så säger jag envist att den är HT-gul även om den
kanske bara kört under namnen HUR & Movia.

Scaniaolsson

Ja den stammer fra Danmark. - Den fik intern-nr 1461, da Arriva anskaffet bussen i år 2002 til deres kørsel i hovedstadsområdet.
Jeg mener at den var en af busserne som kørte på 300s eller 400s
Så den har kørt under 3 trafikselskaber ( HT og HUR & Movia)
Mvh
Ronni Bjørn Svensson

Kimsan

Är det en bonus med en bild på 6115? Den stinkbomben?!  :o

Möllers

Som bonus med Arriva 6115 jag tycker den är så svårt lyckas fota den andra gångerna.
Sist nån vissade bild körde den nere vid Trelleborg nu i Helsingborg, som sakt ibland ska man ha lite tur det hade jag den dagen...
Så den stinker med bussen visste jag inte om hur luktar den  ???
Får väl skylla på danskarna väl dom som ha stink ner den efter som den kommer där ifrån  ;)