Snörapport från Borås

Startat av Staffan Sävenfjord, 16 december 2010, 11:38:35 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Här i Borås vräker snön ned och det blåser friskt från väster och är ett par minusgrader. Till detta kommer att det var cirka 15 minusgrader i natt så det har inte gått att salta förebyggande om nu det hade hjälpt.

Lokalradion berättade att bussarna i tätortstrafiken i Borås är ungefär en halvtimme sena. I Sjöbobacken sitter tolv (!) långtradare fast och det är totalstopp där vilket berör linjerna 1, 11 och 150.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=4243375   (se särskilt rutan till höger).

yngrot

ja inte blev det bättre på dagen när det var nära noll och vart skithalt på ren svenska, trailerdragare som stod på tvären lite här och där...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

yngrot

Kan säga att på årets första dag är det hopplöst att köra temp vid noll och i går kväll underkylt regn såphalt och som lök på laxen mycket kratftig vind.. inge kul körväder.. Hillared är utan buss i dag ..

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Staffan Sävenfjord

Citat från: yngrot skrivet 01 januari 2011, 08:14:13 AM
Kan säga att på årets första dag är det hopplöst att köra temp vid noll och i går kväll underkylt regn såphalt och som lök på laxen mycket kratftig vind.. inge kul körväder.. Hillared är utan buss i dag ..

Nederbörden var ju inte så kraftig men precis när jag kom hem vid 00.30-tiden i natt så kom en rejäl regnskur. Det konstiga inträffade dock att all snön föll av träden när det blev cirka tre minusgrader och denna lade sig på vägbanorna och frös till. Så jag kan gott tänka mig att det inte var alltför muntert att köra buss i går kväll eller i dag om morgonen i och runt Borås.

Västtrafik nämner inget om trafikstörningar i Sjuhärad på sin hemsida men jag kan tänka mig att förutom Hillared så har inte heller Ögärdet i Viskafors några bussar denna förmiddag. Där kan man snacka om backar och för säkerhets skull har man placerat in tre 90-graderskurvor i den brantaste backen.

yngrot

Ögärdet är en rysare vintertid . Trafikledning berättade att en buss i går kväll körde av runt Hillared  troligen nattbussen och därför vi inte kör där..