Berlin i våras del 2 (BILDER)

Startat av Jonas Gustafsson, 14 december 2010, 22:49:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Lite mer från Berlinresan i våras. Denna gång bara ledbussar fotade vid Zoologischer Garten, gamla Västberlins huvudjärnvägsstation och fortfarande en viktig knutpunkt även om det återförenade Berlin numera har en ny futuristisk glasskapelse till centralstation norr om riksdags- och regeringskvarteren.

En Citaroledbuss från 2003 börjar vi med:

Och så två veteraner från 1993 som till och med har kvar den gamla BVG-lacken:

Slutligen tre Solaris levererade 2005, 2007 resp. 2009. (BVG har över 300 Solarisbussar. Det ni, Veoliaförare i Frölunda  ;))

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Bussmicke

Berlin var trevligt. Man borde åka dit igen
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Trevligt och smart av dem att välja delad ruta på Solaris..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

Ja i Sverige Fjantas det med helruta, även på MAN
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Gabi94

Är det fram rutan eller på sidorna ni menar?

Bussmicke

//Bussmicke.