Huvudmeny

SBH nere?

Startat av Bese001, 14 december 2010, 19:55:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bese001

Hej! Någon mer än jag som inte kommer in på Svensk Busshistoria?

Peppen

Kom inte in igår och inte nu heller...

Staffan Sävenfjord

Jag kom in tidigare i dag men inte nu.

Bergenga

Jeg kan rapportere fra Uffe at det er problem med webhotellet.
Mvh.
Øyvind Berg

Jan

Den utmärkta sidan går åter att nyttja.
/Jan
I branschen i 40 år

MrRep

Tyvärr har vi dom senaste dagarna haft ganska så mycket strul med att webbhotellet håller på att uppdatera sina servrar och detta har skapat lite andra problem. Men nu borde SBH rulla som vanligt igen!

Dieselsmurfe

SBH ligger nere ännu en gång! PGA server flytt tydligen.

MrRep

Citat från: Dieselsmurfe skrivet 21 december 2010, 17:13:02 PM
SBH ligger nere ännu en gång! PGA server flytt tydligen.

Tyvärr så tog jag och uffe beslutet att stänga Busshistoria tillfälligt, pågrund av alla felen från webbhotellet kunde vi inte garantera att datan från databasen visades på rätt sätt vilket påverkar förtroendet för datan. Jag arbetar nu för att så snart det bara är möjligt att försöka få SBH i drift på en ny webbserver. Vår förhoppning är under slutet av denna veckan. Vi beklagar detta och hoppas att ni har förståelse för våra problem. Jag önskar alla välkomna åter igen när vi har allting på plats!

Bussmicke

SBH:s problemlösning är värd att vänta på.
Så bra är sidan.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Dieselsmurfe

Håller med bussmicke!

Dieselsmurfe

Verkar vara väldigt nära starten nu!

MrRep

Citat från: Dieselsmurfe skrivet 25 december 2010, 15:32:37 PM
Verkar vara väldigt nära starten nu!

Det var väldigt nära för nu är SBH igång igen! Vi hoppas att det nya webbhotellet håller vad dom lovar och att deras "Bäst i test" stämpel inte blåser bort i det kalla snöovädret :)

Vi välkomnar er alla tillbaka igen till Svensk Busshistoria!

Jan

Citat från: MrRep skrivet 26 december 2010, 01:54:25 AM
Det var väldigt nära för nu är SBH igång igen! Vi hoppas att det nya webbhotellet håller vad dom lovar och att deras "Bäst i test" stämpel inte blåser bort i det kalla snöovädret :)

Vi välkomnar er alla tillbaka igen till Svensk Busshistoria!

Vi väntar med spänning, då vi är många som nyttjar denna ypperliga sida.
I branschen i 40 år

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jan skrivet 26 december 2010, 08:02:44 AM
Vi väntar med spänning, då vi är många som nyttjar denna ypperliga sida.

Väntar på vad? Sidan är ju uppe igen.

Måste passa på att tacka MrRep och Uffe (nämnt i bokstavsordning eftersom jag inte vet vem som gjort det mesta jobbet) för att de använt julhelgen till att fixa detta. Sidan verkar fungera alldeles utmärkt nu och jag har märkt en del klara förbättringar. Men inte mer än att man känner igen sig. Som det skall vara alltså. Lycka till och hoppas att ni åtminstone kan få nyårshelgen ledig.

Jan

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 26 december 2010, 09:16:04 AM
Väntar på vad? Sidan är ju uppe igen.

Måste passa på att tacka MrRep och Uffe (nämnt i bokstavsordning eftersom jag inte vet vem som gjort det mesta jobbet) för att de använt julhelgen till att fixa detta. Sidan verkar fungera alldeles utmärkt nu och jag har märkt en del klara förbättringar. Men inte mer än att man känner igen sig. Som det skall vara alltså. Lycka till och hoppas att ni åtminstone kan få nyårshelgen ledig.

Ledsen Staffan att jag missat detta!
I branschen i 40 år