Mina bilder på van Hooler på linje 100 i Borås

Startat av Staffan Sävenfjord, 14 december 2010, 19:00:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Det har ju redan visats en del bilder på dessa bussar men jag hoppas att ni uppskattar att även jag gör ett bildsvep.

'

Bussmicke

Trevligt men du envisas fortfarande med Nettbuss..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Gabi94

Staffan Sävenfjord

Citat från: Gabi94 skrivet 14 december 2010, 19:33:30 PM
Vad är det för markering på mitten dörren?

Den orange markeringen visar var handikapplatsen finns. Kan även användas av barnvagns- eller rullatorförare. Finns på alla nyare fordon som kör för Västtrafik.

Gabi94

Det är smartare. Dåligt att SL inte har nån liknande.

Gabi94

yngrot

Trevligt  men hpl läget är inte det mest lämpliga ofta svårt komma fram med buss såg flera bilar som stod så bussen ej kom fram..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Olof Lagerkvist

Citat från: yngrot skrivet 14 december 2010, 20:34:06 PM
Trevligt  men hpl läget är inte det mest lämpliga ofta svårt komma fram med buss såg flera bilar som stod så bussen ej kom fram..

Det är sant och det ger en väldigt provisoriskt intryck och det skär sig lite mot satsningarna i övrigt när det rullar fram en helt ny dubbeldäckare var tionde minut till ett hållplatsläge som ser lite tejp- och klisterimproviserat ut.  ;)
Olof Lagerkvist
Avgång.nu - Trafikinformation

https://youtube.com/Olof_Lagerkvist
https://instagram.com/Olof_Lagerkvist
... -- -.... -..- -- -.-

yngrot

Ja det känns som "någon" kom på att vi har ju ingen stans att göra av linje 100 ..  och då blir det så här .. känns verkligen som ett nerköp med sånt hpl läge..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Gabi94

ok, men det finns låggolvade och vissa lågentré bussar som har en till utrymme för barn vagn.

Inge Løvoll

Man uppskattar alltid vanHool-bussar! Mer av det.  :)
Mvh Inge Løvoll

Jo

Lite udda placering av högerspegeln. Torde risken inte vara stor att man kör sönder även dörren och inte bara spegeln om man kör mot något?