Huvudmeny

Reklam på detta forum

Startat av Stefan P, 13 december 2010, 17:15:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan P

Hej

Jag vet inte om detta bara drabbat mig.
Jag har en halv dm stor remsa längst upp med reklam för Unibet kan inte få bort det.

Skall det vara så här?

mvh Stefan P

mil

Någon sådan remsa har int ejag samt har aldrig haft det heller

the0fiskis

va jag har aldrig sett någon reklam   :-X
prova rensa cokis och sånt

virtual1

Citat från: Stefan P skrivet 13 december 2010, 17:15:11 PM
Hej

Jag vet inte om detta bara drabbat mig.
Jag har en halv dm stor remsa längst upp med reklam för Unibet kan inte få bort det.

Skall det vara så här?

mvh Stefan P

Samma här! Men rensa cookies och dylikt gör det nog bara värre, för jag får upp reklambannern i mobilen också! - vad säger forumadmin?

Ett tips som jag märkte nu som funkar på Firefox är IAf att högerklicka på en ledig del av själva forumet, välja 'Denna ram'->'Visa endast denna ram' så försvinner bannern tillfälligt iaf!

the0fiskis

vill tilläga att jag änvder gc(googelchrome)

virtual1

Citat från: Lars Ödlund skrivet 13 december 2010, 19:46:04 PM
Den kan jag inte finna på någon dator eller i någon mobil så jag antar att problemet inte ligger hos SVOF.

Vänta bara =) - sökvägen till bannern ligger på http://bussnack.info.se/top2.asp - så 'problemet' ligger här på servern, så antagligen är de webbläsare ni använder inte uppdaterade ännu utan det är en gammal cachad kopia som ligger hos er...

mil

Citat från: virtual1 skrivet 13 december 2010, 21:28:11 PM
Vänta bara =) - sökvägen till bannern ligger på http://bussnack.info.se/top2.asp - så 'problemet' ligger här på servern, så antagligen är de webbläsare ni använder inte uppdaterade ännu utan det är en gammal cachad kopia som ligger hos er...

JAg tömde mitt chacminne för en timme sedan och har inte det problemet och den adressen som du anger använder inte jag utan går via omnibuss.se/forum

Susanne

Har inte fått upp någon reklam på denna sida. Använder IE8.

mil

Citat från: Lars Ödlund skrivet 13 december 2010, 21:52:32 PM
Den adressen tillhandahåller ju inte SVOF, det måste vara någon privat omdirigeringslänk.

Använd svofs egen domänadress www.omnibuss.se/forum så slipper ni någon reklam.

Enligt sökningar så ägs den ip adressen av någon som sitter i falkenberg

Ersa

Citat från: Lars Ödlund skrivet 13 december 2010, 21:52:32 PM
Den adressen tillhandahåller ju inte SVOF, det måste vara någon privat omdirigeringslänk.
Använd svofs egen domänadress www.omnibuss.se/forum så slipper ni någon reklam.

www.info.se är mycket riktigt en gratis omdirigeringssida för enklare webadresser, få en lång url att bli kort och enkel.
Det hela finansieras av reklambannern högst upp.

Adressen bussnack.info.se hade jag aldrig hört talas om innan denna tråd.

virtual1

Citat från: Ersa skrivet 13 december 2010, 23:40:14 PM
www.info.se är mycket riktigt en gratis omdirigeringssida för enklare webadresser, få en lång url att bli kort och enkel.
Det hela finansieras av reklambannern högst upp.

Adressen bussnack.info.se hade jag aldrig hört talas om innan denna tråd.

Och det är den adress jag använt hela tiden, nå där ser man...

jocke

Och det är förståligt att den tillkom på parismony tiden då forumets url var 10 x längre och jobbigare :)
Jag förändrar era liv med detta inlägg