Slutet nalkas för Veolia... [Bilder]

Startat av Bernt Talbrant, 11 december 2010, 22:27:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

...på linje 100 Göteborg-Borås-Ulricehamn. Jag tog några bilder vid resecentrum i Borås när linje 100 skulle gå till Göteborg kl 17.30 ikväll. Jag trodde säkert att det skulle gå två bussar men icke. Veolia 2266 kom, lastade - och lämnade 30 personer kvar. Dessa fick vänta en timma på nästa avgång som dock alltid är förstärkt på lördagar. Jag såg föraren talade i telefon samtidigt som han kollade ev lediga platser i bussen. Ett par till kom på, sedan var det fullt. Runt klockan 18 rullade en av Hallgrens Setror över Centralbron från depån och jag trodde att den skulle hämta de kvarlämnade men icke - föraren visste säkert inget om vad som hänt utan skulle antagligen köra förstärkningsturen till 18.30-avgången. Denne stannade på övre delen av resecentrum, gick in på Pressbyrån och köpte kaffe, tidning m m och satte sig att läsa - uppenbarligen hade det inte nått fram att det stod många och väntade  - de hade nog varit glada att få vänta resten av tiden i bussen istället.

Följande text hittade jag på Västtrafiks trafikinformation långt senare:
Linje 100 Nils Ericson Terminalen- Borås Resecentrum kl. 16.20 är fullsatt. Resenärer hänvisas till nästa tur. Problemet kommer att kvarstå under dagen.

Här följer tre bilder på just Veolia 2266.

Jan Sjöberg

Veolia la väl inte ner något större jobb ..när dem bara har några få timmar kvar ...
I bussyrket sedan 1990    Började min yrkesbana i SJ Buss

Jacob med C

Vilka bussar har Veolia haft på linje 100?
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link

Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jacob med C skrivet 12 december 2010, 00:15:11 AM
Vilka bussar har Veolia haft på linje 100?

Ordinarie bussar hos Veolia sista tiden har varit B12M 8700 2263-2266 samt 2271-2277. Därtill Vest Contrast 2335-2342. Hallgrens har kört med 3 Setra S419UL, 2 Setra S319UL, en Volvo 9700 och en Volvo Carrus Vega. Som reserv- och förstärkningsbussar har Veolia använt två tvåaxliga 8700-or från Borås (bland 210, 211 och 212) samt ett antal Vega och 8700-or med boggi. Även lite mer udda bussar som B10BLE Säffle har dykt upp någon gång. Sedan får vi ju inte glömma förfogandebussen Setra S416HDH från Marks Limousine som stått i Göteborg på morgonen och i Borås på eftermiddagen beredd att rycka in.

Bussmicke

Ska inte Staffan snickra ihop ett Flaschbacksbildsvep över åren som gått eller är han upptagen med att fota de nya? ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 12 december 2010, 10:41:25 AM
Ska inte Staffan snickra ihop ett Flaschbacksbildsvep över åren som gått eller är han upptagen med att fota de nya? ;)

Ja, det är ju en idé.  :) Men det lär dröja ett tag i så fall.