Huvudmeny

Kristianstadsnytt

Startat av Jeppe Hagelbäck, 10 december 2010, 14:46:46 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jeppe Hagelbäck

Krille

Såg några vita Solaris på garaget idag. De var uppmärkta "Det här är en grön buss" Varför är dom vita kan man ju undra?

/K

Zella

Cyklisten

Det var ju våra från Eslöv. Vi har börjat få Citelis på stadsbussen.

Björn Lövdahl

Citat från: Jeppe Hagelbäck skrivet 10 december 2010, 14:46:46 PM

Veolia 1221

Du ska då va först med allt ;D Tänkte ta en dag i början på veckan och ta lite bilder på dem.
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Bussmicke

Man ska inte tänka, man skall handla.
Man ska inte jobba hela tiden, man skall vara ledig.. ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Cyklisten skrivet 10 december 2010, 20:12:12 PM
Det var ju våra från Eslöv. Vi har börjat få Citelis på stadsbussen.

Var är bilderna då?
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cyklisten

Citat från: Bussmicke skrivet 11 december 2010, 02:07:37 AM
Var är bilderna då?

Lite svårt att få till bra bilder när man jobbar under de få ljusa timmar vi har på dagen... ska försöka idag.

Bussmicke

//Bussmicke.

Möllers

F-n vad trevligt jeppe får åka ditt efter nyåret  :)

Krille

Mycket trevliga bussar att åka i kan jag intyga. Sköna stolar, ljus och öppen inredning. Dessutom kändes det som att det är riktigt bra knuff i motorn.

/K

Jeppe Hagelbäck

yngrot

Citat från: Krille skrivet 12 december 2010, 21:20:18 PM
Mycket trevliga bussar att åka i kan jag intyga. Sköna stolar, ljus och öppen inredning. Dessutom kändes det som att det är riktigt bra knuff i motorn.

/K

Till skillnad mot Veolias i Gbg som inte är helt poppis..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

mushkot

Citat från: Krille skrivet 12 december 2010, 21:20:18 PM

/K
Mycket trevliga att köra också! Körde för orusttrafiken i Hässleholm i sommar, och deras tre citalisbussar gick som en dröm. Fanns ju dock en del barnsjukdomar, men vilka bussar har inte det? Då är det värre med Irisbus-bussarna som rullar i stan, ur vissa avseenden inte alls lämpliga att gå i stadstrafik!  :(

Staffan Sävenfjord

Citat från: mushkot skrivet 14 december 2010, 12:02:40 PM
Mycket trevliga att köra också! Körde för orusttrafiken i Hässleholm i sommar, och deras tre citalisbussar gick som en dröm. Fanns ju dock en del barnsjukdomar, men vilka bussar har inte det? Då är det värre med Irisbus-bussarna som rullar i stan, ur vissa avseenden inte alls lämpliga att gå i stadstrafik!  :(

Hur menar du nu? Irisbus tillverkar Citelis. Bussen på bilden är en Solaris Urbino 12. I Hässleholm används väl Solaris Urbino 15 i regiontrafiken och Citelis i stadstrafiken.