Med Omnilink till Hölö - eller ?

Startat av Mikael Ringmarck, 08 december 2010, 12:41:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Ringmarck

Igår när jag satt och rattade på E4 mellan Södertälje och Fittja så mötte jag en tungbärgare med en Omnilinkkortvagn på kroken. Den körde i södergående riktning och med en inte helt otippad destination Hölö. Bussen var nämnligen svårt demolerad i fronten. Hela höger sida var intryckt. Mitt på bussens långsida saknades någon plåt och det såg nästan ut som om den brunnit för det verkade vara sot runt luckan. Det gick dock lite hastigt så jag kan ha misstagit mig. Frågan är förstås vilken det kan ha varit? Jag skulle kunna tippa på någon av Arrivas vagnar som man tog över i Märsta.

Mikey

Även Arriva 7060 demolerades rätt kraftigt i fronten tidigare i år. Har sedan dess varit avställd och använts som reservdelsförråd(?). Kan ha varit den?

http://www.blåljus.se/display.asp?newsID=4025&visa=bilder&mapp=public_pictures/100324_rotebro

EDIT: Läste senare att den du såg var demolerad på höger sida, vilket denna inte blev. My bad, var lite för snabb.

Mikael Ringmarck

Ojojoj, de verkar leva farligt dessa Omnilinkar (samt deras chaufförer)  :o  Av bilderna att dömma så bör det ha varit 6281 jag såg. Tack för att ni bringade klarhet.

BadTab

Kan ju vara så att den var på väg till Arver i Katrineholm, vet att de tar sig an en hel del större krockjobb där..

markuz85

Citat från: Mikey skrivet 08 december 2010, 17:08:23 PM
Även Arriva 7060 demolerades rätt kraftigt i fronten tidigare i år. Har sedan dess varit avställd och använts som reservdelsförråd(?).

7060 är på reparation hos Busmarket i Huddinge och blir klar inom kort.

Mikey

Citat från: markuz85 skrivet 09 december 2010, 22:00:26 PM
7060 är på reparation hos Busmarket i Huddinge och blir klar inom kort.

Jasså, så det åbäket kommer alltså ut på våra vägar igen...  >:(