Huvudmeny

Nobina 3747

Startat av Henrik Palmqvist, 07 december 2010, 15:41:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Henrik Palmqvist

Var idag ute på lite övningskörning med denna bussen:

Blev ca 11,5 mil. Första gången jag körde buss. Kändes ganska bra :) .

/ Henrik

Björn Lövdahl

Roligt att du är i gång Henke!
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Gabi94

Finns också en liknande modell i Södertälje fast dom använder den till förarutbildningar. PS det finns en till fast en älder av en sån. Men jag vet inte vilken vagn nummer dom har.

Peter Rost

Södertälje har väl 3262 som utbildningsvagn, även den en ex gotlänning. ;)

/Peter

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Gabi94

Citat från: Peter Rost skrivet 07 december 2010, 23:19:31 PM
Södertälje har väl 3262 som utbildningsvagn, även den en ex gotlänning. ;)

/Peter

Jag vet, men dom har 2 st vita bussar.

Henrik Palmqvist

Citat från: Björn Lövdahl skrivet 07 december 2010, 16:25:11 PM
Roligt att du är i gång Henke!

Japp.   Ska köra några gånger till. Nu imorgon blir andra gången. inga större problem att köra,  Preliminärt datum för uppkörning är den 12 Januari. Det beror lite på hur det går på uppskrivningen den 22/12.  Det är den svåra biten....  Måste försöka få ihop minst 45 rätt av 60. Under 35 är det tack och hej med utbildningen, så det hoppas jag att jag klarar över det iaf. Målet är givetvist godkänt, så måste plugga hårt nu.

Sen blir det yrkeskompetensutbildning med start den 17 Januari tror jag det var.  Är totalt 18 dagar, så provet bör vara nån gång i slutet av februari. Minns inte datumet just nu.

Sen ska jag börja köra buss här ute på "landet" :)  (Nacka/Värmdö)

/ Henrik

Carl Eric

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 13 december 2010, 17:37:21 PM

/ Henrik

WOHO!!! Du är SÅ välkommen!! :)

Lova att hälsa om du ser lång kille i blå jacka och svart mössa, som alltid hälsar när han kliver på bussen! :)
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Gabi94

Citat från: calken skrivet 13 december 2010, 17:48:52 PM
WOHO!!! Du är SÅ välkommen!! :)

Lova att hälsa om du ser lång kille i blå jacka och svart mössa, som alltid hälsar när han kliver på bussen! :)

Är det du?

Karsten

Kul! Nacka Värmdö är ett alldeles utmärkt område att köra på, mycket variation med både stadstrafik och landsortstrafik.

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Björn Lövdahl

Japp.   Ska köra några gånger till. Nu imorgon blir andra gången. inga större problem att köra,  Preliminärt datum för uppkörning är den 12 Januari. Det beror lite på hur det går på uppskrivningen den 22/12.  Det är den svåra biten....  Måste försöka få ihop minst 45 rätt av 60. Under 35 är det tack och hej med utbildningen, så det hoppas jag att jag klarar över det iaf. Målet är givetvist godkänt, så måste plugga hårt nu.

Sen blir det yrkeskompetensutbildning med start den 17 Januari tror jag det var.  Är totalt 18 dagar, så provet bör vara nån gång i slutet av februari. Minns inte datumet just nu.

/ Henrik

Vad roligt. Hör av dig nån gång!
//Björn Lövdahl
Lokförare på Stockholmståg KB

Kolla gärna in mina bilder på http://www.bussbjornen.se

Gabi94

Citat från: calken skrivet 14 december 2010, 17:30:31 PM
Rätt gissat!  :D

Jag har inte sett dig, när jag åkte 474, 433, 434, 401 om det är eran, 444, 445, 471 och 71.

bussfan

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 07 december 2010, 15:41:28 PM
Var idag ute på lite övningskörning med denna bussen:

Blev ca 11,5 mil. Första gången jag körde buss. Kändes ganska bra :) .

/ Henrik
e det en automat eller manuell växellåda

Christian Ljunggren

Citat från: bussfan skrivet 15 december 2010, 23:38:40 PM
e det en automat eller manuell växellåda

ZF-automat.

/Christian