Denna helg...(6 st vinterbilder från Sthlm)

Startat av Mikael Ringmarck, 05 december 2010, 21:04:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Ringmarck

Vid Logdansplan i Ör finns gott om plats för att vända en boggi..

Nyinflyttade 5404 har haft en del uppdrag men denna helg fick den stå vid rampen i Lunda.

5404 på rampplatsen som tidigare tillhörde 0223.

Blank och oskadad än så länge!

Ny bekantskap som var riktigt trevlig att ratta. Omnicity är en av de vagntyper som är roligast att köra tycker jag. De är så grymt smidiga med skön servo och mjuka fina bromsar + ett motorljud som inte påminner om mycket annat. Minus för allt skrammel.

Ett nyförvärv, en skolbuss och en avställd.

Alex Ljusteröbon

25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

Mikael Ringmarck

Citat från: Alex Ljusteröbon skrivet 06 december 2010, 21:23:39 PM
Fina bilder :D

Tack  :) Jag har nyss bytt min skärm och när jag tittar på bilderna på min andra dator så ser de lite ljusa ut. Jag får nog finjustera lite...Du har inga vinterbilder från Ljusterö att visa? Måste vara grymt mycket snö där ute. Här i Bromma är det mest lite vitt på marken som du ser.  ;)

Kvarne

Citat från: Mrbuss skrivet 05 december 2010, 21:04:12 PM

5404 på rampplatsen som tidigare tillhörde 0223.

Det är nått konstigt med denna 5404...framdörrarna ser skumma ut..det ska väl inte vara "helglasade" där...?!
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Mikael Ringmarck

Citat från: Kvarne skrivet 06 december 2010, 21:52:30 PM
Det är nått konstigt med denna 5404...framdörrarna ser skumma ut..det ska väl inte vara "helglasade" där...?!

Det stämmer som Lars säger att de andra 54-vagnarna men även 46-vagnarna har helglasad framdörr. Dock har jag också reagerat på det du säger. Det kan bero på att på de andra vagnarna så fortsätter det vita strecket över dörren, det gör det inte på 5404. Jämför t ex med 5413:

Leo

De är lackade svart runt rutorna också...  ::)

Gabi94

Citat från: Leo skrivet 07 december 2010, 16:10:52 PM
De är lackade svart runt rutorna också...  ::)

Är det inte snyggt, jag tycker de, nästan alla borde ha.

Alex Ljusteröbon

Citat från: Mrbuss skrivet 06 december 2010, 21:37:13 PM
Tack  :) Jag har nyss bytt min skärm och när jag tittar på bilderna på min andra dator så ser de lite ljusa ut. Jag får nog finjustera lite...Du har inga vinterbilder från Ljusterö att visa? Måste vara grymt mycket snö där ute. Här i Bromma är det mest lite vitt på marken som du ser.  ;)

Jag har ju inga bilder från ön än:/

Men det går o fixa jag kan försöka fixa några på lördag ;)
25 år gammal lastbilschafför som kör åt ABT
Ska snart ta mitt D kort o börja köra buss är de tänkt helst åt Nobina i Norrtälje :D

Gabi94

Hur kommer tavlan se ut när den är i trafik, kommer den ha en gammal eller en ny som lyser gult?

Leo

Citat från: Gabi94 skrivet 07 december 2010, 20:41:29 PM

Är det inte snyggt, jag tycker de, nästan alla borde ha.

Nej det ser förjävligt ut! (tycker jag) Det är inte tänkt att det skall vara svart. 5413 ser mycket bättre ut.

Gabi94

Är den röd runt rutorna?

4920 och 4921 har svart runt rutorna och 2 vita fläckar bak och fram.

Ersa

Citat från: Mrbuss skrivet 05 december 2010, 21:04:12 PM
Omnicity är en av de vagntyper som är roligast att köra tycker jag.

Alla är vi olika! ;)