Linje 153 ändhpl Fridhemsplan återflyttad - men när?

Startat av Jimmy, 29 november 2010, 19:13:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jimmy

Hej.
Linje 153 har haft sin påstigningshpl Fridhemsplan tillfälligt flyttad till Drottningholmsvägen from 2008-06-09. Nu är den tillbaka på Fridhemsgatan igen, men när skedde det?

Bussföraren jag åkte med i dag sa att det troligen var flera månader sedan den återflyttades.

Nån som vet?
Ted help!

Jimmy

Magnus_J

kollade ibland trafikmeddelanden vi har och det fanns en påminnelse om tomkörningen och den är daterad till 31/8 så det var väl innan det iaf.

Jimmy

Tack Magnus_J för ungefärlig datering.

Jisses vad jag kan missa ändringar!
Jag har sett stolpen på Drottningholmsvägen och tänkt - jaha ännu inte återändrad.

När jag kollade topptavlan idag på tidigare betittad stolpe stod det nåt i stil med "Hpl för tidsreglering".

Jimmy

Ted Selander

Citat från: Jimmy skrivet 29 november 2010, 19:13:31 PM
Hej.
Linje 153 har haft sin påstigningshpl Fridhemsplan tillfälligt flyttad till Drottningholmsvägen from 2008-06-09. Nu är den tillbaka på Fridhemsgatan igen, men när skedde det?

Bussföraren jag åkte med i dag sa att det troligen var flera månader sedan den återflyttades.

Nån som vet?
Ted help!

Jimmy

Det var helt enkelt vid tidtabellsskiftet den 23/8 2010. Linjebeskrivning utgåva 8.

/Ted

Jimmy

Hej.
Lite brydd blir jag.
Det har aldrig funnits någon linjebeskrivning med den tillfälliga hpl:en på Drottningholmsvägen inlagd.

Skillnaden mellan Linjebeskrivning utg 7 daterad 2007-08-20 och Linjebeskrivning utg 8 daterad 2010-08-23 är att man lagt in den tillfälliga körvägen över Örnsbergsvägen - Jakobsdalsvägen - bussgata - Selmedalvägen - Hägerstensvägen (som för övrigt återgick idag).

Så frågan är om det verkligen var 2010-08-23 som man återgick till att trafikera ändhpl på Fridhemsgatan. Jag får väl utgå från det tills någon hittar en Trafikorder (eller vad det nu kallas idag) som anger återgång till ordinarie hpl vid Fridhemsplan.

Jimmy (som ändå tackar för ert engagemang!).

Ted Selander

Jag borde gjort läxan ordentligt från början.

Rätt datum är 2010-01-04, enligt uppspårat trafikmeddelande, utgivet 2009-12-22.

/Ted

Jimmy