Flygplatsparkering MA AUO533...(Bilder)

Startat av Patrik, 28 november 2010, 20:34:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Ersa

Och vad blir körbetyget jämfört med MaxCin?

Patrik

Citat från: Ersa skrivet 28 november 2010, 20:36:51 PM
Och vad blir körbetyget jämfört med MaxCin?

Nicht gut, å andra sidan har jag kanske kört max en km med den...

Den är svårstartad, tungstyrd, motorn stannar ibland (vid tomgång?), svårt att få i växel, man måste ha full gas vid backning, bar-mätare för gasen verkar leva sitt eget liv eller så läcker den, minimalisk vänsterspegel, inre mikrofon sprakar, knappsats på växelväljare saknar två viktiga knappar.
Varför envisas Neoplan med att ha ratten nästan helt platt jämfört med Scania?

Det positiva är skyltskåpet, fungerande FM-radio, ABS och Antispinn.
Klicka på bilderna för att göra dom större!

Om bilderna inte syns, gå in här först: http://phbuss.1g.fi
Sen tillbaka till Bussnack och uppdatera sidan


www.phbuss.se - Bussbilder från hela Sverige

Jacob

Snyggt med ny fälg, dock fattas en grön ring ;)

Kul att dessa fick leva vidare!

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Niclas Rosenius



     Stort grattis  ;)

     Tung styrd, Ja

     Trög startad, Ja

     Svårt att få i växel, Ja

     Det jobbigaste med dessa är att motorn inte får ha för hög motorvarv för att få i växeln, annars får man vänta ut att motorn skall gå ner i varv eller gasa till lite och se om varvtalet går ner. Går inte det så stäng av motorn o starta igen.

     Att knapparna till växelväljaren släpper är inget ovanligt, antingen får dom fötter med hjälp av klåfingriga förare eller så släpper dom bara.

     //Niclas

Knut

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 29 november 2010, 08:47:03 AM

 

     Att knapparna till växelväljaren släpper är inget ovanligt, antingen får dom fötter med hjälp av klåfingriga förare eller så släpper dom bara.

     //Niclas
Dom brukar spricka etter en tid. Speciellt om nån har att inn en större päre enn den som skal være der.
Da tørker plasten og spricker. Og den spricker om man trycker for hårdt på dom.
Eller man tappar dom när man bytter pära

Danne B.

Sedärja... :o Hoppas den går bättre än den biogas-bussen ni körde med för några år sedan! ;)

//Danne

Simon A

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 29 november 2010, 08:47:03 AM

     Stort grattis  ;)

     Tung styrd, Ja

     Trög startad, Ja

     Svårt att få i växel, Ja

     Det jobbigaste med dessa är att motorn inte får ha för hög motorvarv för att få i växeln, annars får man vänta ut att motorn skall gå ner i varv eller gasa till lite och se om varvtalet går ner. Går inte det så stäng av motorn o starta igen.

     Att knapparna till växelväljaren släpper är inget ovanligt, antingen får dom fötter med hjälp av klåfingriga förare eller så släpper dom bara.

     //Niclas
Kommer ihåg när jag var med pappa på 18 för några år sen och då hade han någon av individerna i 180- serien har jag för mig, men kan även ha vart 170-serien. Ja, iallafall så tänkte jag på det du sa om varvtalet. Det var samma fel då att den gick på för höga varv för att få i växeln. Det löstes genom att börja stänga av bussen och när den precis höll på att dö så slog man i växeln, eftersom den självklart hade låga varv då, och lät motorn gå vidare. Så där har vi ett till tips på hur man får i växeln vid för högt motorvarv :)

//Simon

Fredrik Mattsson

Citat från: Simon A skrivet 01 december 2010, 18:16:04 PM
Kommer ihåg när jag var med pappa på 18 för några år sen och då hade han någon av individerna i 180- serien har jag för mig, men kan även ha vart 170-serien. Ja, iallafall så tänkte jag på det du sa om varvtalet. Det var samma fel då att den gick på för höga varv för att få i växeln. Det löstes genom att börja stänga av bussen och när den precis höll på att dö så slog man i växeln, eftersom den självklart hade låga varv då, och lät motorn gå vidare. Så där har vi ett till tips på hur man får i växeln vid för högt motorvarv :)
//Simon

det tipset har han redan fått från coachen ;)

Simon A

Citat från: Fredrik Mattsson skrivet 01 december 2010, 21:40:36 PM
det tipset har han redan fått från coachen ;)
Ligger alltid i lä mot dig märker jag ;)

//Simon

Björn Ax

Ja jag är bara glad att dom försvunnit härifrån. :P

Kan ni inte ta dom andra också? 180 bussarna. :D

Optimal

Att byta tändstift kanske gör den mer lättstartad. En Service har ingen buss dött av. Dom bussarna jag kör har ett oljetryck på 1 bar vid 1000 rpm :). Det är illa det.