Huvudmeny

Mera polskt i Eslöv

Startat av Cyklisten, 25 november 2010, 21:01:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Det pågår förarutbildning för region-Solaris, denna buss (med Kristianstaskyltning) fotograferades av min fru igår.

M

Citat från: Cyklisten skrivet 25 november 2010, 21:01:57 PM
Det pågår förarutbildning för region-Solaris, denna buss (med Kristianstaskyltning) fotograferades av min fru igår.

Ännu mer Polsk dynga

scaniaolsson

Aktuell vagn har tydligen vagnsnummer 6111 hos Veolia (enl. Bussdatabasen)
Denna vagnen har varit synlig på linje 518 Klippan-Röstånga-Stehag de två senaste eftermiddagarna.
Jag har sett den på avgångarna 15.28 & 17.28 från Klippan mot Stehag.

Man får tycka vad man vill om Solaris, jag är inte jättenegativ. Men nu har jag bara åkt ett par turer i somras med vagnstypen.
Det livar upp i Klippan med något annat än det normala i alla fall.

Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

scaniaolsson

Ytterligare en Solaris reggad på Veolia Eslöv har nu varit synlig på linje 518.

ROY 262 eller Veolia 6130 gick i eftermiddagsturen 15.28 från Klippan mot Stehag i dag.

Scaniaolsson
Fordonsintresserad elmontör.

SimonB

Jag såg en rulla in på industriområdet vid 5.45-tiden i morse. I eftermiddags såg jag en på 474 i Hörby...

Jan

Citat från: scaniaolsson skrivet 30 november 2010, 19:05:20 PM
Aktuell vagn har tydligen vagnsnummer 6111 hos Veolia (enl. Bussdatabasen)
Denna vagnen har varit synlig på linje 518 Klippan-Röstånga-Stehag de två senaste eftermiddagarna.
Jag har sett den på avgångarna 15.28 & 17.28 från Klippan mot Stehag.

Man får tycka vad man vill om Solaris, jag är inte jättenegativ. Men nu har jag bara åkt ett par turer i somras med vagnstypen.
Det livar upp i Klippan med något annat än det normala i alla fall.

Scaniaolsson

Nu blir det inte så länge till som du får se Solaris i Klippan. Fr o m 12 dec kommer Nobina köra samtliga omlopp på 518.
I branschen i 40 år

Ersa

Citat från: M skrivet 26 november 2010, 22:26:32 PM
Ännu mer Polsk dynga

Jag ser inga förare från Skåne, Skellefteå, Luleå eller Västerås spy galla över märket i detta forum.

yngrot

Finns det förare från dessa ställen som skriver på forumet??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Leif D

Citat från: Ersa skrivet 02 december 2010, 21:16:20 PM
Jag ser inga förare från Skåne, Skellefteå, Luleå eller Västerås spy galla över märket i detta forum.

Ingen från Linköping eller Västerås heller....
Kan kanske bero på att man inte har så mycke förutfattade meningar om saker o ting.
Eller så kan man sköta grejerna bättre, vad vet jag ?
;-)

Bussmicke

Nej från vissa håll ska det ju bara gnällas o klagas..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jan

Citat från: Ersa skrivet 02 december 2010, 21:16:20 PM

Men hos Nobina i Skåne blir 0173 nog den ända Solaris i trafik. Jag räknar inte de 4 som finns i Landskrona då dessa ägs av ST.
I branschen i 40 år

Walter

Citat från: Jan skrivet 05 december 2010, 12:59:13 PM
Men hos Nobina i Skåne blir 0173 nog den ända Solaris i trafik. Jag räknar inte de 4 som finns i Landskrona då dessa ägs av ST.
verkligen? ska man inte ersätta de MAN A26 som går till ö-trafik med just solaris?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!