Västrafikslackad dubbeldäckare fick en trailer över sig på färja

Startat av Johan Hansson, 16 november 2010, 23:25:43 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan Hansson

Verkar som en trailer vält på en färja och dessvärre stod en ny buss i vägen
Bild finns i artiklen på  
http://www.kbv.se/kbvtemplates/Page.aspx?id=786
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

JDS

jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg

Staffan Sävenfjord

Saknas alltså en dubbeldäckare när den nya trafiken på linje 100 startar den 12 december.

Ingemar

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 17 november 2010, 09:18:32 AM
Saknas alltså en dubbeldäckare när den nya trafiken på linje 100 startar den 12 december.

Varför det? Genomslag på ett antal (5?) rutor och plåtskador. Borde finnas chans att hinna fixa det innan trafikstart. Kanske inte skall döma ut Leo Rand och Autobus innan de har fått chansen?
MVH Ingemar
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

Staffan Sävenfjord

Citat från: Ingemar skrivet 17 november 2010, 09:24:50 AM
Varför det? Genomslag på ett antal (5?) rutor och plåtskador. Borde finnas chans att hinna fixa det innan trafikstart. Kanske inte skall döma ut Leo Rand och Autobus innan de har fått chansen?
MVH Ingemar

Jag har inte dömt ut någon. Autobus är ju dessutom helt oskyldiga till detta. Men nog verkar skadorna lite väl omfattande för att hinna klaras av på mindre än en månad. Men den som lever får se.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Lars Ödlund skrivet 17 november 2010, 10:32:54 AM
Är rutramar bara oskadade går det nog att limma i nytt glas hyfsat fort, sedan kan ju bussen användas i trafik och plåt bytas i jul eller nyårshelgen typ

Låt oss vid Gud hoppas att vi slipper en buss med så kraftiga plåtskador i trafik redan vid premiären. Då är det att föredra en reservbuss utan övervåning. Ingen trafikminskning är aviserad för mellandagarna i jul- och nyårshelgen. Och jag tror inte det finns någon plåtverkstad som jobbar helgdagarna.

Ingemar

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 17 november 2010, 10:14:45 AM
Jag har inte dömt ut någon. Autobus är ju dessutom helt oskyldiga till detta. Men nog verkar skadorna lite väl omfattande för att hinna klaras av på mindre än en månad. Men den som lever får se.

Nej, Autobus är oskyldiga, men eftersom det är de som är försäljare av Vanhool lär de vara de som får fixa den. Och rutor brukar det inte vara något problem att få fram på 1-2 veckor, och till dess borde plåtarna kunna vara bytta också. Men som sagt, vi får se.
MVH Ingemar
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

Erling.L

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 17 november 2010, 10:37:43 AM
Låt oss vid Gud hoppas att vi slipper en buss med så kraftiga plåtskador i trafik redan vid premiären. Då är det att föredra en reservbuss utan övervåning. Ingen trafikminskning är aviserad för mellandagarna i jul- och nyårshelgen. Och jag tror inte det finns någon plåtverkstad som jobbar helgdagarna.

Caretia center (Järn o trä ab) gör det iaf
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616

yngrot

Jisses järn och trä ....  ja då lär den bussen inte bli sig lik ... eller snarare bli ett lik ...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Mats Karlsson

Citat från: BEL skrivet 17 november 2010, 14:07:08 PM
Caretia center (Järn o trä ab) gör det iaf
Var det inte dessa som byggde C10M prototyper åt Volvo?