Huvudmeny

Tre lila [ 3 bilder ]

Startat av Jeppe Hagelbäck, 15 september 2007, 22:19:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jeppe Hagelbäck

Tre Swebussar i Billesholm 2001.
Ursäkta kvaliteten, men min scanner är inte den bästa...

1266

1272

2646

/Jeppe

Sundås

Tycker bilderna är tipp-topp även fast du påstår att din scanner inte är den bästa. :)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Ersa

Citat från: Johan B skrivet 16 september 2007, 10:46:24 AM
Läckert!

Skulle jag bo i Skåne och äga en VanHool-husbuss vore lacken självklar.

Sundås

Finns det några MLT-lackade bussar kvar?
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Jeppe Hagelbäck

Citat från: Sundås skrivet 16 september 2007, 12:43:34 PM
Finns det några MLT-lackade bussar kvar?

Tack för kommentarerna, det värmer!
Finns bara en lilalackad buss i aktiv tjänst i Skåne och det är Veolia 099 i Eslöv. Den skickades till Olofström i våras, men finns nu åter i Eslöv. Den kör en skoltur Örtofta-Eslöv på morgonen.
Arriva 6131 som var den sista "Expresslackade" lila, är nu Skånegul och återfinns i Trelleborg.

/Jeppe

Niklas Bygdestam

Citat från: Jeppe Sörensson skrivet 15 september 2007, 22:19:04 PM

Varför skiljer sig lacken på de här två bussarna? Beror det på olika årsmodell att den ena varianten är lite nyare än den andra? Eller beror de på att bussarna användes för olika sorts trafik?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Jeppe Hagelbäck

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 16 september 2007, 15:34:03 PM
Varför skiljer sig lacken på de här två bussarna? Beror det på olika årsmodell att den ena varianten är lite nyare än den andra? Eller beror de på att bussarna användes för olika sorts trafik?

Den nedre är "Expresslacken", dock saknas det röda krysset på denna buss eftersom den "gjort sitt" som i expresstrafiken.

/Jeppe

Niklas Bygdestam

Citat från: Jeppe Sörensson skrivet 16 september 2007, 16:14:49 PM
Den nedre är "Expresslacken", dock saknas det röda krysset på denna buss eftersom den "gjort sitt" som i expresstrafiken.

/Jeppe

Finns det någon bild på en buss i "Expresslacken" med det röda krysset kvar?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Jeppe Hagelbäck

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 16 september 2007, 16:25:43 PM

Finns det någon bild på en buss i "Expresslacken" med det röda krysset kvar?
Har ingen inscannad, men Bussmicke har en, vid det härl aget, klassisk bild på sin hemsida.
http://www.bussmicke.se/Bildgalleri/Bussar/Sverige/L/Linjebuss/2000/slides/Linjebuss_2088_Varnhemsgaraget_Malmo_960531.html

Niklas Bygdestam