Busslink 11xx börjar bli vanliga i Råsta

Startat av Mikael Ringmarck, 11 november 2010, 11:49:41 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Ringmarck

Ja som rubriken säger så är det ett helt knippe i trafik nu. De jag sett ute på stan är 1106, 1108-12 = 6 st. Vilka vagnar ersätter dessa bussar?

Bussmicke

vilka linjer är de säkrast att hitta på?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael Ringmarck

Citat från: Bussmicke skrivet 11 november 2010, 12:53:27 PM
vilka linjer är de säkrast att hitta på?

Spånga, Brommaplan och Solna C är där jag har sett dem. Linjerna har varit 509 och 517 om jag inte minns galet.

Bussmicke

Får bli lite resor till våren och jaga grodor då sköldpaddorna fått pension.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ted Selander

Citat från: Mrbuss skrivet 11 november 2010, 11:49:41 AM
Ja som rubriken säger så är det ett helt knippe i trafik nu. De jag sett ute på stan är 1106, 1108-12 = 6 st. Vilka vagnar ersätter dessa bussar?

Då har du sett alla 6! Just nu utgör de ett tillskott, inte klart vilka som de ersätter.

/Ted

Anders Lundén

Citat från: Ted S skrivet 11 november 2010, 19:56:08 PM
Då har du sett alla 6! Just nu utgör de ett tillskott, inte klart vilka som de ersätter.

/Ted

7100 har tagits ur trafik p g a åldersskäl. I övrigt är det precis som Ted skriver inte klart vilka som avvecklas.
// Anders

Mikael Ringmarck

Citat från: Ted S skrivet 11 november 2010, 19:56:08 PM

/Ted

Det var ju lustigt, nu vill jag bara ha alla på bild också  :P Vet nån om man håller på och byter inredning i dessa? Såg någon med ljusblått tyg men nu har jag bara sett vagnar med Busslinks standardklädsel ala stombuss.

Andreas91

Kan även rekommendera 540 för fotografer - såg en 11XX-vagn vid Universitetet i måndags runt kl. 16, men det vart rätt mörkt och jag behövde fortsätta, så det blev ingen bild den gången.