Snöstorm

Startat av Mr G, 10 november 2010, 14:19:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

1969-1970 nån gång snöade det så här mycket. Jag vet inte riktigt var vi befinner oss. Tippar på Farsta om 182:an hade förlängts dit redan då. Annars kan det väl bara i Sköndal, men det tycker jag inte riktigt passar. Vet att det finns dom på Buss-snack som känner till dessa avkrokar bättre än vad jag gör ...
吉先生

Björn Forslund

Hmm...tycker det ser ut som bussen lämnar Munkforsplan för att svänga ut på Larsbodavägen?

Mr G

Isåfall Grumsgatan på andra sidan korsningen. När förlängdes 182:an till Farsta förresten? Och varför inte in på Kroppaplan? Så trångt kan det väl inte ha varit, eller ...
吉先生

Hagglunds

Är det månadens tema med 60/70 tal?
Verkar blivit mycket sånt nu, men det kanske är det som går mest här?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Hagglunds skrivet 10 november 2010, 22:25:59 PM
Är det månadens tema med 60/70 tal?
Verkar blivit mycket sånt nu, men det kanske är det som går mest här?

Detta är Busshistoriskt forum och av naturliga skäl blir det då mest bussar från 1960-, 1970- och 1980-talen. Innan dess var det få som fotograferade bussar eftersom det var så himla dyrt och bilder tagna efter detta hamnar i regel på huvudtavlan.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Peter Rost

Citat från: Mr G skrivet 10 november 2010, 22:14:41 PM
Isåfall Grumsgatan på andra sidan korsningen. När förlängdes 182:an till Farsta förresten? Och varför inte in på Kroppaplan? Så trångt kan det väl inte ha varit, eller ...

Tror att 182:ans förlängnig från Sköndal till Farsta C genomfördes i samband med högertrafikens införande 1967.

/Peter

Björn Forslund

Men under vilken period ändade man vid Munkforsplan? Det var väl Kroppaplan som gällde annars vad jag minns. Eller var det möjligen bara en tillfällig lösning pga byggjobb eller liknande?

Björn Forslund

Exakt! De höga husen var det jag kände igen.

Peter Rost

Kan det varit så att Munkforsplan användes paralellt med hållplats Kroppaplan. Vill minnas att linjerna 194, 831, och 832 utgick från Munkforsplan i mitten på 70-talet.

/Peter

Ted Selander

Linje 182 förlängdes till Farsta 1/3 1967, och vidare till Filipstadsbacken 1984 (ersatte linje 185). Linjen hade då två parallella hållplatser inne på Munkforsplan, beroende på destination. Den 19/8 1991 avkortades linjen på nytt, till Sköndalsbro.
Det torde vara då Munkforsplan slutade trafikeras.
Årtalen är hämtade ur Hans Harléns utmärkta Stockholm från A till Ö, enär det egna minnet är diffust.

/Ted

HJP

Härlig bild.
Vid ett par tillfällen var jag utlånad, och körde 182:an.
H34 väsnades mycket, men var fina att köra.

HJP