Någon som vet vad som hänt? (uppsala)

Startat av Jacob, 09 november 2010, 23:26:51 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Hej. Under den timmen jag stod och väntade på 9an ikväll åkte en 2a förbi, har för mig att det var 272 eller 273, med en ruta krossad bakom leden. Någon som vet orsaken? Krock/olycka eller någon som kastat saker?

Kan tillägga att jag under tiden såg två bussnackare, Björn Ax i en 9a och Niclas Rosenius i 511 på 22an ;D

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

lil-sis

Det var väl antagligen den som tog trafikljuset vid Väderkvarnsgatan/Vaksalagatan. (På Väderkvarnsgatan i riktning mot G:la Uppsala).

Niclas Rosenius

Japp. Det stämmer att jag hade 511 med en kraftig försening, bara som mest ca 30 min.

Men Omnin gick som en dröm i halkan så man var bara 10 min sen in i garage  ;)

//Niclas

Niclas Rosenius

Citat från: lil-sis skrivet 09 november 2010, 23:30:05 PM
Det var väl antagligen den som tog trafikljuset vid Väderkvarnsgatan/Vaksalagatan. (På Väderkvarnsgatan i riktning mot G:la Uppsala).

Det beror ju pål vilken sida rutan var trasig på. Ljuset var ner kört redan vid kl 15-tiden.

//Niclas

Jacob

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 09 november 2010, 23:38:45 PM

Japp. Det stämmer att jag hade 511 med en kraftig försening, bara som mest ca 30 min.

Men Omnin gick som en dröm i halkan så man var bara 10 min sen in i garage  ;)

//Niclas

Tala om att köra ikapp tiden ;D hehe var lite lustigt såg precis ut som att du tittade mig i ögonen när du stod vid rödljusen, men när jag vinkade visade det sig att jag såg fel :P

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 09 november 2010, 23:41:05 PM
   Det beror ju pål vilken sida rutan var trasig på. Ljuset var ner kört redan vid kl 15-tiden.

//Niclas

Den var trasig på dörrsidan, men bara yttre glaset var krossat.

//Jacob

Niclas Rosenius

Då var det troligen den som hälsat på stolpen.

Får be om ursäkt att jag inte såg dig. Troligtvis för mycket reflexer i rutan som gjorde det

Man har tur ibland att man har skapliga reglertider vid ändhållplatserna så man kan ta in lite tid där. Annnars var det hopplöst med all annan trafik idag att ta sig fram. Inga plogbilar har varit ute på  hela dagen i stan. Endast någon sandbil där kommunen har sitt ansvar. Däremot var 55:an plogad tidigt.

//Niclas

Jacob

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 10 november 2010, 00:23:08 AM
    Får be om ursäkt att jag inte såg dig. Troligtvis för mycket reflexer i rutan som gjorde det

Man har tur ibland att man har skapliga reglertider vid ändhållplatserna så man kan ta in lite tid där. Annnars var det hopplöst med all annan trafik idag att ta sig fram. Inga plogbilar har varit ute på  hela dagen i stan. Endast någon sandbil där kommunen har sitt ansvar. Däremot var 55:an plogad tidigt.

//Niclas

Inget att be om ursäkt för :)

Ja jag reagerade också på att jag inte har sett några plogbilar idag, såg endast två stycken ikväll. Man får hoppas att de röjer nu under natten, så att bussarna och alla andra kommer fram.

//Jacob

Simon A

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 10 november 2010, 00:23:08 AM

Då var det troligen den som hälsat på stolpen.

//Niclas
Med risk för att fördumma mig själv men hur lyckades föraren ha sönder en ruta på dörrsidan genom att slå i ett trafikljus på väg mot Gamlis? Jag vill få det till att föraren borde ha haft sönder en ruta på vänstra sidan isåfall. Eller fick föraren sladd på bakdelen och slog i en av stolparna på trottoaren? Som sagt, med risk för att fördumma mig själv...

//Simon

jocke

Citat från: Simon A skrivet 10 november 2010, 23:46:22 PM
Med risk för att fördumma mig själv men hur lyckades föraren ha sönder en ruta på dörrsidan genom att slå i ett trafikljus på väg mot Gamlis? Jag vill få det till att föraren borde ha haft sönder en ruta på vänstra sidan isåfall. Eller fick föraren sladd på bakdelen och slog i en av stolparna på trottoaren? Som sagt, med risk för att fördumma mig själv...

//Simon

Skulle tippa på, utan att veta vilket ljus eller vart, på att det är efter vänstersvängen vaksala/väderkvarnsgatan som bussen kanske gått sladd med bakdelen o flugit in i stolpen som står i hörnet vaksala/väderkvarnsgatan för övergångsstället över väderkvarnsgatan på då bussens högra sida efter svängen.  Denna alltså http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?gatubild&gvX=6639558&gvY=1603190&gvH=61

Men som sagt, en ren gissning. Någon får gärna berätta vilken annars
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Simon A

Citat från: jocke skrivet 11 november 2010, 01:06:35 AM
Skulle tippa på, utan att veta vilket ljus eller vart, på att det är efter vänstersvängen vaksala/väderkvarnsgatan som bussen kanske gått sladd med bakdelen o flugit in i stolpen som står i hörnet vaksala/väderkvarnsgatan för övergångsstället över väderkvarnsgatan på då bussens högra sida efter svängen.  Denna alltså http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?gatubild&gvX=6639558&gvY=1603190&gvH=61

Men som sagt, en ren gissning. Någon får gärna berätta vilken annars
Det var precis det jag tänkte på också att det kanske skulle kunnat gått till. Känns som det enda realistiska i det här fallet.

//Simon

lil-sis

Ja det var bakdelen som stack iväg för den föraren.

Korsningen där var rätt duktigt hal.

Björn Ax

Japps. Den stod inte sådär rakt upp när jag var på väg till jobbet igår. Den låg ner på marken.

Inga roliga svängar där vid kvarnen. :(