Keolis Gubbängsdepån

Startat av Leo, 09 november 2010, 17:35:08 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Leo

Vilka linjer kan tänkas att utgå från den nya depån nästa höst?

Huddinge/Botkyrka/Söderort

133, 134, 135, 140, 141, 142, 143, 144, 147, 151, 152, 153, 160, 161, 163, 164, 165, 167, 168, 172, 173, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 188, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 702, 703, 704, 705, 706, 707, 708, 709, 710, 711, 713, 714, 715, 716, 717, 718, 719, 721, 722, 723, 725, 726, 727, 729, 736, 737, 738, 740, 743, 744, 745, 791, 792, 794, 795

the0fiskis

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=40389.15;topicseen
/Leo
CitatHuddinge/Botkyrka/Söderort

133, 134, 135, 140, 141, 142, 143, 144, 147, 151, 152, 153, 160, 161, 163, 164, 165, 167, 168, 172, 173, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 188, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 702, 703, 704, 705, 706, 707, 708, 709, 710, 711, 713, 714, 715, 716, 717, 718, 719, 721, 722, 723, 725, 726, 727, 729, 736, 737, 738, 740, 743, 744, 745, 791, 792, 794, 795

= 69 linjer varvav

Blåbuss = 2
Nattbuss = 10 st

Omnilasse

Citat från: Leo skrivet 09 november 2010, 17:35:08 PM
Vilka linjer kan tänkas att utgå från den nya depån nästa höst?

Huddinge/Botkyrka/Söderort

133, 134, 135, 140, 141, 142, 143, 144, 147, 151, 152, 153, 160, 161, 163, 164, 165, 167, 168, 172, 173, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 188, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 702, 703, 704, 705, 706, 707, 708, 709, 710, 711, 713, 714, 715, 716, 717, 718, 719, 721, 722, 723, 725, 726, 727, 729, 736, 737, 738, 740, 743, 744, 745, 791, 792, 794, 795

Kanske något tidigt att börja spekulera i. Troligen de flesta linjer skulle jag tro - man lägger ju ofta omloppen med variation och hög grad av effektivitet, vilket gör att det inte finns anledning att undanta alltför många linjer. Förenklat kan man väl dock anta att man undviker att ha in- eller utgående turer på linjer som främst trafikerar området kring Liljeholmen och Tumba, Nu kommer ju Keolis också ha kvar Handen (åtminstone i några år framåt (vilket ju också gäller för innerstaden), vilket ju gör att man kan använda även den depån i vissa sammanhang. Skulle alltså tro att man undviker utsättningar från Gubbängen på 133,134,135,147, 702, 713, 715, 716, 717, 718, 719, 721, 723, 725, 727, 729, 736 och 738. Tanken från början har ju varit att den huvudsakligen ska betjäna linjer i gamla Söderortsområdet, + täcka för den uppställningsplats man haft i Huddinge. Men som sagt, det är ju upp till Keolis att avgöra. Inte minsts väsentligt kommer det nog bli att matcha med antalet bussar av de olika typer (normal/ledbussar/boggibussar etc) som uppdraget kräver.