En matlåda till matlagning

Startat av Martin Maltkvist, 09 november 2010, 13:16:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Numera bor jag i Barkarby sedan en tid tillbaka och som det sig bör har man inte alla grejer på plats från start.
Ännu saknar jag både mikrovågsugn och en kastrull i mindre format vilket klargjordes när hungern slog till. Grytrester fanns i frysen och inget lämpligt att värma dem fanns till hands men däremot en matlåda i metall, genast började min hjärna att tänka till ordentligt. 
Metall kan bli varmt och mat kan man lägga i metallåda....
Efter att ha lagt ihop 1+1 pytsade jag matresterna i metallådan som sakta fick kokas i varmt vatten och vips så var maten fullt ätbar efter en stund.  :P :P
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

MartinMartin

Ursäkta, men varför inte lägga maten i kastrullen i stället ?

Mats Karlsson

Citat från: MartinMartin skrivet 09 november 2010, 13:20:11 PM
Ursäkta, men varför inte lägga maten i kastrullen i stället ?

Martin använde ett gammalt knep för att inte bränna vid maten i en för stor kastrull.

MartinMartin

Citat från: Mats Karlsson skrivet 09 november 2010, 14:09:07 PM
Martin använde ett gammalt knep för att inte bränna vid maten i en för stor kastrull.

Jaha, okej... man lär väl så länge man lever !

Inte för att Jag har problem med att vidbränna under uppvärmning, men det kanske händer för somliga  ;)

Martin Maltkvist

Citat från: MartinMartin skrivet 09 november 2010, 14:27:05 PM
Inte för att Jag har problem med att vidbränna under uppvärmning, men det kanske händer för somliga  ;)
Det har inte jag heller men små mängder mat i ett stort kokkärl blir sällan någon succé, ungefär som att köra en stor och vräkig turistare på närtrafiklinje i SL-land ;)
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin