Huvudmeny

Nobina Norrtälje

Startat av Ersa, 08 november 2010, 22:16:33 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa

Veckans mest fotade UL-vagn fortsätter på sina äventyr:

Rejäl tvätt i Uppsala, inkl borstning av hela fronten för hand på smååkarvis. Nu ser det lite mer leveransmässigt ut, om man räknar bort skyltglaset samt matrisskylten som fick för sig att börja haka upp sig just idag. 8)

Lastning av hela tre resenärer i Knutby innan avfärd mot bekanta trakter österut. Inte många genomgående åkande Uppsala-Norrtälje denna linje.

Tom buss i Ununge, och dessutom kom en nylackad 8700 som på beställning... eller snarare tomkörning.

Nyanländ ensam guling bland röda och blå bussar.

Betraktande av B9S och förhoppningar om att slippa få se dessa levereras i UL-gult om några få år.
Noterade även att Busslink kör blå Scania OmniLink (ikväll 3682) på 676:an numera.

Mathias Rickman

Du måste verkligen älska 5003 nu va  ;) :D

Ersa

Citat från: Mathias Rickman skrivet 08 november 2010, 22:44:04 PM
Du måste verkligen älska 5003 nu va  ;) :D

Jag har fått ett antal timmar på mig att lära mig egenheterna. :)
Planeringen ville att jag skulle ha två andra bussar idag, men ödet tyckte tydligen att jag passade i 5003.

Bussmicke

Busslink? Vad är det för något? ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 08 november 2010, 23:24:00 PM
Busslink? Vad är det för något? ;)

Nåt halvskumt namn som stod på sidan av 6312, samt i Bilregistret. ;)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Carl Eric

Citat från: Ersa skrivet 08 november 2010, 22:16:33 PM

Betraktande av B9S och förhoppningar om att slippa få se dessa levereras i UL-gult om några få år.
Noterade även att Busslink kör blå Scania OmniLink (ikväll 3682) på 676:an numera.

Nej usch och fy! Det blir ju ännu värre!!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Citat från: calken skrivet 09 november 2010, 14:24:36 PM
Nej usch och fy! Det blir ju ännu värre!!

Vilken av meningarna svarade du på, och varför i så fall citera dem båda plus bilden?

the0fiskis

om jag har förståt honom rätt så är det b9s som han säger ush osv  :P

Carl Eric

Citat från: Ersa skrivet 09 november 2010, 14:28:04 PM
Vilken av meningarna svarade du på, och varför i så fall citera dem båda plus bilden?

Förlåt, hade lite bråttom...  :-[

Givetvis så är det B9S i gul kostym som jag syftar på...  :-[ :-[
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!