Till Skogskyrkogården

Startat av Susanne, 08 november 2010, 18:50:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Susanne

Finns det någon vänlig själ som vet hur man på det bästa sätt, fast ej med bil, kan ta sig till Skogskyrkogården? Vet att tunnelbanan har en hållplats som heter så men den ligger för lång bort.
Om man ska gå in i området från Gamla Tyresövägen, vid blomsteraffären, det finns även ett kolonistugeområde bredvid.
Finns det någon buss som går dit från någon tunnelbane station?
Ringlinjen som går i området går enbart på helgerna så den är inte aktuell.

Leo

Tror att linje 816 går förbi den sidan av Skogskyrkogården

http://sl.se/ficktid/vinter/v816.pdf

Susanne

Tack Leo för ett snabbt svar. Den ser ut att funka bra. Såg nu också att det går flertalet bussar dit nu när jag vet vad hållplatsen heter, Pungpinan, ja det var ju också ett namn :D

MrX

Citat från: Susanne skrivet 08 november 2010, 19:03:57 PM
Tack Leo för ett snabbt svar. Den ser ut att funka bra. Såg nu också att det går flertalet bussar dit nu när jag vet vad hållplatsen heter, Pungpinan, ja det var ju också ett namn :D

Kör man 816 eller 890 förbi där kan man räkna med ett och annat skratt sent om kvällarna. En gång klev två tjejer på och kunde inte klämma fram var de skulle för de fnissade så mycket åt namnet på hållplatsen. "Pungpinan" gissade jag och stämplade åt dem ;D

Susanne

Citat från: MrX skrivet 08 november 2010, 21:39:06 PM
Kör man 816 eller 890 förbi där kan man räkna med ett och annat skratt sent om kvällarna. En gång klev två tjejer på och kunde inte klämma fram var de skulle för de fnissade så mycket åt namnet på hållplatsen. "Pungpinan" gissade jag och stämplade åt dem ;D
Det kan jag tänka mig ;D

SimonB

Citat från: MrX skrivet 08 november 2010, 21:39:06 PM

...fast om man kan stå ut med att utsätta sig för Pungpinan går ett stenkast in i villaområdet, så kommer man till Lugna gatan... ;)