För trångt på Skåneexpresen 2

Startat av SimonB, 07 november 2010, 18:31:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

yngrot

Oj då  så snabbt de kör i Skåne ...  ;D 110km/h  inte illa ..   ::)
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

SimonB

Citat från: yngrot skrivet 07 november 2010, 19:46:55 PM
Oj då  så snabbt de kör i Skåne ...  ;D 110km/h  inte illa ..   ::)

Om man bara lägger i neutralen i nerförsbacken mellan Lund och Gårdstånga, så tror jag att det ska kunna funka med fullsatt buss, medvind och pissnödig chaufför.  ;D

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Lusan

Ja det framgår ju inte riktigt var den här personen åker ifrån. Åker han ifrån Hörby sätter Skånetrafiken in förstärkningar om det är stående på bussen, då det inte skall vara stående. Kliver man tex på bussen i Hurva E22 gäller inte det med stående, det är med andra ord OK enligt Skånetrafiken att ha stående från Hurva E22 utan att förstärkning sätts in. Dessutom är det så att Transportsyrelsen har som direktiv att om det är stående i bussen skall man inte köra mer än 70 km/h, Skånetrafiken har sagt att det är så. Har man stående är det max hastighet 70 km/h och resenärerna skall informeras om detta.
Resenärerna i Hörby har alltid varit kräsna, på gott och ont.  ;D   :(

SimonB

Citat från: Lusan skrivet 08 november 2010, 13:15:28 PM
Ja det framgår ju inte riktigt var den här personen åker ifrån. Åker han ifrån Hörby sätter Skånetrafiken in förstärkningar om det är stående på bussen, då det inte skall vara stående. Kliver man tex på bussen i Hurva E22 gäller inte det med stående, det är med andra ord OK enligt Skånetrafiken att ha stående från Hurva E22 utan att förstärkning sätts in. Dessutom är det så att Transportsyrelsen har som direktiv att om det är stående i bussen skall man inte köra mer än 70 km/h, Skånetrafiken har sagt att det är så. Har man stående är det max hastighet 70 km/h och resenärerna skall informeras om detta.
Resenärerna i Hörby har alltid varit kräsna, på gott och ont.  ;D   :(

Ptja, det enda jag gnäller över är de dåliga kvällsförbindelserna från Lund, och från Malmö (utom på fre- och lördagar)....

Lusan

Men det är helt OK att gnälla om.......