CR111:or i Linköping

Startat av Hasse L, 04 november 2010, 22:33:22 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L

Linköpings Trafik AB 125, Scania CR111M, 1972.

Linköpings Trafik AB 121, Scania CR111M, 1972.

Peppen

Mycket trevligt med lite gamla Linköpingsbilder, det är inte så ofta!

Att bild två är tagen på S:t Larsgatan är ju inte så svårt att se, men bild ett har jag lite problem att placera var den är tagen... Järnvägsgatan eller Hamngatan kanske?

AndersC

Härligt med bilder från hemstaden, dessa härliga bussar kommer man ihåg med glädje faktiskt, tysta sköna bekväma.

Första bilden är tagen på Drottninggatan, bakom Domus, numera Gallerian Gränden, och på parkeringsplatsen till höger om bussen ligger numera ett P-hus. Andra bilden är ju som sagt tagen på S:t Larsgatan vind korsningen men Storgatan, här är det mesta sig likt förutom bussen då, den minns man, tror det bara blev denna eller ev nån mer at 111.orna i denna Ötraf-lack.

Tack för härliga bilder, mer om det finns  ;)

AndersC

Peppen

Citat från: AndersC skrivet 05 november 2010, 09:25:37 AM
Första bilden är tagen på Drottninggatan, bakom Domus, numera Gallerian Gränden, och på parkeringsplatsen till höger om bussen ligger numera ett P-hus.

Ja när du säger det så syns det ju, om jag bara tänkt till så borde jag sett att det är vid Köpmansgränd.
Som sagt var, väldigt trevligt med Linköpingsbilder!

Hasse L

Roligt att bilderna uppskattas, och tack för uppgifterna om vad gatorna heter! Är tyvärr inte särskilt hemma i Linköping.

/Hasse

Stefan P

Hej

Har du bilder från Norrköping, får du gärna visa dem också?

mvh Stefan P

riiga

Tackar så hemskt mycket för dessa bilder! Jag som tillhör den yngre generationen blir överlycklig när jag får se gamla bilder från staden jag bor i.  :D

Tobbe

Fantastiskt fina bilder från hemstaden, mera Linköpingsbilder  :D