Vintersolståndet 1971

Startat av Mr G, 31 oktober 2010, 19:41:13 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G



På årets mörkaste dag tog jag 735:an till Torö. Det fanns inte mycket till fotoljus, och jag hade inget stativ med mig. En bild blev det hur som helst. Kanske inte den mest lyckade, men jag misstänker att det kan finnas Buss-snackare med anknytningar till fästingriket som gillar att se den.
吉先生

Ingwar Åfeldt

Citat från: Mr G skrivet 31 oktober 2010, 19:41:13 PM


På årets mörkaste dag tog jag 735:an till Torö. Det fanns inte mycket till fotoljus, och jag hade inget stativ med mig. En bild blev det hur som helst. Kanske inte den mest lyckade, men jag misstänker att det kan finnas Buss-snackare med anknytningar till fästingriket som gillar att se den.

Anknytning till fästingriket? Hmm, visst finns det gott om fästingar i skogen på Södertörn och de gillade mitt blod i allra högsta grad, men fästingriket var en ny benämning jag aldrig hört tidigare. Däremot så känner jag igen min gamla "vän" 6092! Den hade jag som "min" vagn en längre tid när jag var placerad i Ösmo. Men 1971-72 körde jag buss för SJ i Linköping så jag kan direkt säga att det är inte jag i förarstolen. Men jag tackar så mycket för bilden, den ger en fin känsla av hur det ofta var ute vid Ankarudden vintertid. Jag har laddat ned bilden till mitt privata arkiv för framtida studier.  :)

M v h
Ingwar