Huvudmeny

Två mustangtåg

Startat av Hasse L, 29 oktober 2010, 22:35:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L


Sjuan tur 6 har lämnat Söderhallen kl 11.31 mot Djurgården. Härifrån är avgångstiden 12.02½ varpå turtätheten på linjen ökas från var 11:e minut till var 9½:e. Personalen på tur 5, bakom, får ett välförtjänt extra långt uppehåll, och släpvagnskonduktören på tur 6 ges möjlighet att fotografera två mustangtåg samtidigt vid Bellmansro. (Vid 15-tiden tillkommer även tur 7 och turtätheten kommer att ökas ytterligare till var 8½:e, senare på kvällen var 8:e minut.)


En pipa rök hinns med och frid råder.

Mr G

Fina bilder. Är det släpvagnskonduktören som är upphovsmannen till denna tråd?
吉先生

Hasse L

Citat från: Mr G skrivet 29 oktober 2010, 22:40:27 PM
Fina bilder. Är det släpvagnskonduktören som är upphovsmannen till denna tråd?
Javisst.

/Hasse

Bussmicke

Du är en ängel som delar med dig av dina bildskatter
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

HJP

****
Fina spårvagnsbilder är vi inte bortskämda med.
Tackar&Bockar!  :)

HJP

Ingwar Åfeldt

Får tacka herr släpvagnskonduktören för de nostalgiska bilderna! Påminner mig om min egen tid som konduktör.

M v h
Ingwar
Släpvagnskonduktör på linje 14.

Johnny

På GS hade släpvagnskonduktören lägre status än förare och konduktören på motorvagnen. Var det så i Stockholm också?


Hasse L

Citat från: Johnny skrivet 01 november 2010, 10:30:49 AM
På GS hade släpvagnskonduktören lägre status än förare och konduktören på motorvagnen. Var det så i Stockholm också?


Kan bara svara för åren 1965-67 och då rådde ingen skillnad.

/H