SS linje 68 i reserverad fil 1964

Startat av Gunnar D, 29 oktober 2010, 17:23:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gunnar D

En Metropol på linje 68 mot Kungsholmsgatan gör stopp vid hpl Karusellvägen i sin reserverade fil 25 mars 1964.

Mvh Gunnar

HJP

Kul att du plåtade så många bussar, på den tiden som jag ägnade mig åt annat. Hade liksom inte förstått värdet i detta, då.
Nu, när jag vet bättre, så får jag förlita mig på andra som använde kameran för detta ändamål.

Att bilden är ännu en höjdar, behöver väl knappt sägas  :)

HJP

Gunnar D

Citat från: HJP skrivet 29 oktober 2010, 17:51:25 PM
Kul att du plåtade så många bussar, på den tiden som jag ägnade mig åt annat. Hade liksom inte förstått värdet i detta, då.
Nu, när jag vet bättre, så får jag förlita mig på andra som använde kameran för detta ändamål.

Att bilden är ännu en höjdar, behöver väl knappt sägas  :)

HJP

Tack, men jag kanske också borde ha ägnat mig åt annat, vem vet?
Vi har fått sett några av dina bilder här på Forumet. Säkert har du fler intressanta.

Mvh Gunnar (vars pappa var uppvuxen på Båtängsvägen, nära slingan för linje 16)

Mr G

Ja! Det är den konstruktionen på busskörfältet vid Västberga som jag ville ha placerad mitt i Södertäljevägen. Det är kantstenen som förvillat mig inser jag nu. Kantstenen till vänster har nog fått mig att minnas att den avgränsade mot södergående fil, men nu inser jag att den låg till vänster i körriktningen istället. Busskörfält avgränsad med kantsten minns jag inte från annat ställe i Sverige, fast jag har ingen dunderkoll på om så är fallet. Däremot minns jag denna konstruktion från Nice på Franska Rivieran. Den verkar opraktisk om en buss brakar ihop, men det här var å andra sidan under Metropol- och Capitoleran, och då gick väl bussar aldrig sönder. Omöjligt också för en gammal bubbla, deka eller pruttsaab t ex att smita förbi i bussfilen när föraren tröttnat på att sitta i bilkö.
吉先生