Huvudmeny

The Finish - part 1

Startat av Andreas, 29 oktober 2010, 11:25:35 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

Som framkom i MaxCimania-tråden, så lär det förmodligen snart bli slut med bussfotande för min del, pga att jag hoppas kunna komma vidare med musikkarriärs-dröm. Jag kommer inte sluta helt på forumet, utan kommer att checka läget till och från och kanske lägger upp något lite då o då, men inte mycket mer än så som det ser ut. Som en finish, så kommer nu ett gäng trådar med ett stort urval av bilder från det gångna året och även ett par bilder ifrån förra året - det är blandat med reprisbilder, samt en del outgivet material.  ;) Det har varit väldigt roligt att lära känna er alla och nu kan jag oerhört mycket mer om hur bussvärlden fungerar jämfört med innan jag kom hit.  ;D Peace! //Andreas

Bilderna ligger i ordning efter hur de ordnades på min dator:

Botkyrka Buss med reg. nr. BFY 206 står lastad och parkerad på Alviks Torg. Datum var den 15 April.

Kvällsbild vid Tyresö Centrum på Nobina 5302 och 5393. Datum var den 27 Juni.

En av mina favoriter! :D 3253 anländer Danderyds Sjh den 17 Juni.

Busslink 5444, en buss som jag känner en stor saknad efter, vid DS den 17 Juni. Denna är avställd sedan den 18 Augusti.

Denna står hos en privatperson i Järfälla (VOLI Buss). Den verkar ha flaxat runt på olika håll i Stockholm. Först i Södertälje och därefter i Täby, innan den hamnade i Järfälla. Bilden togs den 29 April.

5421, numera tyvärr också avställd. Bilden togs den 17 Juni.

Här kommer en riktig gamling, 4270, gissningsvis en av Busslinks äldsta vagnar, med tanke på dess registreringsår 1995. Denna ställdes av i början av oktober. Bilden är ifrån den 13 September.

5426 skall sticka iväg mot Täby Kyrkby. Denna är avställd sedan mitten av augusti, men systern 5427 tror jag fortfarande är ute och rullar på. Denna bild togs 13 Juli.

Den sista System 2000 - kortvagnen i Busslinks 44XX-serie, som, tillsammans med systern 4431, numera är avställd. 4421-4430 (om alla lever fortfarande) rullar dock vidare. Denna bild togs den 19 Juli.

En av de sista i 54XX-serien, 5466. Denna bild togs den 23 Augusti.

Karsten

Citat från: Andy91 skrivet 29 oktober 2010, 11:25:35 AM
.

Åh, 5393 (numer röd Björknäsbuss) körde jag i 9,5 timme i tisdags. En väldigt angenäm upplevelse må jag säga, pigg och fräsch trots 112000 mil på mätaren. :D

Leo

Citat från: Karsten skrivet 29 oktober 2010, 12:54:25 PM
Åh, 5393 (numer röd Björknäsbuss) körde jag i 9,5 timme i tisdags. En väldigt angenäm upplevelse må jag säga, pigg och fräsch trots 112000 mil på mätaren. :D

Ja ersätts snart de blå B10M/B12MA i Tyresö med tråkiga OmniLink Scanior. Så nu blir det inga spontanbesök till Tyresö längre.  :P

Ulf Rådeström

Du ska se att du inte kommer att släppa bussfotandet utan kommer att vara här mer än du tror.
Andra skribenter här på forumet har högt och tydligt och stolt förklarat att "nu går jag vidare i utvecklingen" och slutar fota bussar - men se hur det gick - man kommer alltid tillbaka till sina intressen igen - och det är bra det  :D

Bussmicke

Citat från: Leo skrivet 29 oktober 2010, 15:28:40 PM
Ja ersätts snart de blå B10M/B12MA i Tyresö med tråkiga OmniLink Scanior. Så nu blir det inga spontanbesök till Tyresö längre.  :P

Nej, då blir det riktade insatser.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.