Persontrafik 2010, del. 2 - Polsk plast!

Startat av Carl Eric, 26 oktober 2010, 21:19:32 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Vi fortsätter hos ett företag som förmedlade polska bussar, här en "Apollo" från Orusttrafiken i Värmland!

Och precis som rubriken antyder så fortsätter vi med lite Solaris! InterUrbino kommer först!

De hade en representant från fabriken påplats, dock så pratade han bara dålig engelska så det var ganska svårt att få svar på sina frågor...

Men en skinande blank Urbino 15 CNG iform av VL 673 fanss också på plats...

Den polska plasten är slut för denna gång!

Fortsättning följer...

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Möllers

Kommer det rulla några Solaris! InterUrbino sen i sverige  ???

Cyklisten

Har du kanske fått någon bild där man kan se folk från Solaris?

Carl Eric

Citat från: Cyklisten skrivet 26 oktober 2010, 21:34:18 PM
Har du kanske fått någon bild där man kan se folk från Solaris?

Tyvärr alltså!

Den enda bild jag har från Solaris montern med folk är en halv farbror från VL...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Ersa

Citat från: calken skrivet 26 oktober 2010, 21:19:32 PM
Den polska plasten är slut för denna gång!

Fortsättning följer...

Åja, det finns mer polsk plast! Eller räknar du inte in Scania OmniCity och Volvo 9800 under samma rubrik? ;)

Norrlanders

Har ingen några bilder från insidan av Apollon den har tydligen motorhuv inne på golvet.

Jan

Citat från: Mattias Möller. skrivet 26 oktober 2010, 21:24:52 PM
Kommer det rulla några Solaris! InterUrbino sen i sverige  ???

Möjligtvis, vi får se hur det går med Skåneexpressen på Österlen som Veolia vann.
I branschen i 40 år

Knut

Denne gule Apollo har en motorkasse inne i bussen som etter min mening er helt på trynet.
Tok noen foto, men får ikek lagt ut disse

Tonniiie

Citat från: Jan skrivet 27 oktober 2010, 11:09:16 AM
Möjligtvis, vi får se hur det går med Skåneexpressen på Österlen som Veolia vann.

Har hört att det ska bli Mercedes Diesel.
blev också ganska förvånad över detta.