Persontrafik 2010, del. 1 - inledningen...

Startat av Carl Eric, 26 oktober 2010, 21:11:42 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

Hej Tisdag till Torsdag denna vecka så är det Persontrafik 2010 på Älvsjö mässan! Persontrafik är en mässa där företag och intressenter möts och diskuterar kollektivtrafik.

Jag hade ett mycket trevligt besök under mina 3 timmar på mässan, bland annat ett mycket givande samtal med Nobina. Och passa er för vad ni skriver, deras kommunikatörer kände till både Buss-snack och Bussmicke!  ;)

Eftersom att jag tog väldigt många bilder under mitt besök så kommer det att bli flera inlägg, jag hoppas på att alla kommer upp ikväll, annars så fortsätter vi imorgon! :)

Jag ber er att ha överseende över att det är inte jätte enkelt att fotografera på en mässa, ljuset är väldigt lurigt!

Vi tar bara en bild i detta inlägg, och det blir bussen som mötte besökarna utanför huvudentrén!

Fortsättning följer...

MVH Calken
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

MrX

Tre av mina kollegor stod i montern för Nobinas räkning, trevligt värre!

Niclas Rosenius

Citat från: MrX skrivet 26 oktober 2010, 21:49:40 PM
Tre av mina kollegor stod i montern för Nobinas räkning, trevligt värre!
'

Var säkert några av dom man fick en pratstund med på mässan. Träffade på ett par travliga tjejer som stod i deras monter.

//Niclas

Johan Hansson

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Bernt Talbrant

Citat från: Johan Hansson skrivet 27 oktober 2010, 00:08:09 AM
Var hör Bussen på bilden hemma?

Bussen, som har reg.nr CLG719, står skriven på Nobina Skövde i bilregistret. Den anges dessutom vara blå... Nåja, lite blå är den ju.  :) Enligt SBH är det f ö Nobina 7184, något jag inte kunde se att den var märkt.

AO

Den är väl egentligen blå bara det att man strajpat över det för mässan :) Det är väl även därför Nobina-numret försvunnit.

Bernt Talbrant

Citat från: AO skrivet 27 oktober 2010, 01:45:14 AM
Den är väl egentligen blå bara det att man strajpat över det för mässan :) Det är väl även därför Nobina-numret försvunnit.

Så är det säkert. Jag gjorde inga riktiga närstudier av den. :)

Ersa

Citat från: AO skrivet 27 oktober 2010, 01:45:14 AM

Stämmer bra. Den är Västtrafikblå under dekalerna och ska till Skövde framöver.

Carl Eric

Citat från: Ersa skrivet 27 oktober 2010, 05:22:16 AM
Stämmer bra. Den är Västtrafikblå under dekalerna och ska till Skövde framöver.

Om man tittar på luftintaget och gastanken på taket så ser man lite blått...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!