Busstips i Stockholm

Startat av Marc, 15 september 2007, 01:37:54 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marc

För er som gillar turistare så rullar i helgen allt som kan tänkas rulla på den sk. Läkarkongressen i Stockholm. Från flyg och hotell till Älvsjö om morgonen och tillbaka om eftermiddagen/kvällen. Så ut med kamerorna! Själv befinner jag mig i Interbus 518, som nu går in på sista veckan i trafik.

Martin Maltkvist

Citat från: Marc skrivet 15 september 2007, 01:37:54 AM
För er som gillar turistare så rullar i helgen allt som kan tänkas rulla på den sk. Läkarkongressen i Stockholm. Från flyg och hotell till Älvsjö om morgonen och tillbaka om eftermiddagen/kvällen. Så ut med kamerorna! Själv befinner jag mig i Interbus 518, som nu går in på sista veckan i trafik.
Varför är det sista veckan i trafik för 518 och vad kommer att hända efteråt?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Marc

Säsongen är över!
Det var bara en lånebuss från Volvo. :)

Martin Maltkvist

Citat från: Marc skrivet 15 september 2007, 01:56:42 AM
Säsongen är över!
Men ack så fin...
En sökning på Interbus i SBH visade att en Starliner 2 (XSL569) står på företaget, är den ett nyförvärv eller lånefordon?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Niclas Rosenius

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 15 september 2007, 02:06:11 AM
Men ack så fin...
En sökning på Interbus i SBH visade att en Starliner 2 (XSL569) står på företaget, är den ett nyförvärv eller lånefordon?

Hej!

Det är den som är Ekmanbuss 11. Den blev reggad på Interbus i den vevan när dom blev uppköpta och ingen visste riktig hur det skulle bli med bolagen om dom skulle slås ihop eller var för sig.

//Niclas

Niclas Rosenius

Säsongen är över!

Förstår att du  är :( nu när du mister din favorit.

//Niclas

Bussmicke

Säsongen är över!

Detsamma för 512?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.