Huvudmeny

Dåliga "MÄN"...

Startat av Calle, 23 oktober 2010, 18:04:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

lil-sis

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 11 november 2010, 18:58:22 PM
     Du menar 120-125 som är från -07  ;)

Dom börjar vi få ordning på när det gäller ryckningarna.

Det problem med dom nyare bussarna är på väg att lösas med ett nytt styrprogram.

//Niclas

Du menar att det alltså kommer hända något när man trampar på gasen? Weeee  ;D

Niclas Rosenius

Citat från: lil-sis skrivet 12 november 2010, 07:48:24 AM
Du menar att det alltså kommer hända något när man trampar på gasen? Weeee  ;D

Japp, vi håller på att arbeta på det. Har fått iordning på 129:an och har den som referensbuss.

//Niclas

Björn Ax

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 12 november 2010, 09:48:28 AM
    Japp, vi håller på att arbeta på det. Har fått iordning på 129:an och har den som referensbuss.

//Niclas

Det jag undrar är varför denna information aldrig når vi som kör bussarna?
Jag har anmält detta fel flera gånger på dom nya bussarna men det enda som står när man kollar på återkopplingen är att det blev lagt som ett vilande fel. Hur ska vi då veta att det jobbas på detta fel?

Jag trodde att dom bara hade struntat i detta fel och vi skulle vara tvungna att stå ut med det.

lil-sis

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 12 november 2010, 09:48:28 AM

//Niclas

Var det före eller efter tisdag som ni fick ordning på den? Körde så långsamt i tisdags att det är svårt att säga om den var bättre eller inte än förut  8)

Calle

GS MAN-gasbussar har Voithlåda som växlar hårt och tvärt, här vet jag inte om lådan programmerats om sen trafikstart?

Bingoberra

Åkte med en av Jönköpings korta MAN-biogasbussar idag. Ingen som helst bättring, bussen var överfull och folk flög som vantar när bussen riste till, i samband med att chauffören gasade/saktade in.
Tycker att de bör ha lite högre standard och komfort på en stomlinje...

Niclas Rosenius

Citat från: lil-sis skrivet 14 november 2010, 20:14:06 PM
Var det före eller efter tisdag som ni fick ordning på den? Körde så långsamt i tisdags att det är svårt att säga om den var bättre eller inte än förut  8)

Den hade jag den 3;de nov och då gick den som den skall.

Citat från: Björn Ax skrivet 14 november 2010, 16:13:48 PM
Det jag undrar är varför denna information aldrig når vi som kör bussarna?
Jag har anmält detta fel flera gånger på dom nya bussarna men det enda som står när man kollar på återkopplingen är att det blev lagt som ett vilande fel. Hur ska vi då veta att det jobbas på detta fel?

Jag trodde att dom bara hade struntat i detta fel och vi skulle vara tvungna att stå ut med det.

Nej. Detta problem är inte unikt för Uppsala utan finns tydligen på andra ställen med.

Var en av meckarna på NeoVäst som pulade lite med 129:an och fick till det. Man skall programera om en till buss för att se att det verkligen fungerar.

//Niclas

lil-sis

Citat från: Calle skrivet 17 november 2010, 18:37:38 PM
GS MAN-gasbussar har Voithlåda som växlar hårt och tvärt, här vet jag inte om lådan programmerats om sen trafikstart?

Det är snarare uteblivet vrid som är svårt med våra. Man gasar och näst intill ingenting händer.

Björn Ax

Körde 128 igår och den gick faktiskt bra. Behövde aldrig dubbelgasa. :)
Själv så tycker jag kortbussarna fungerar bättre än ledarna. Hoppas dom hittar nån fix till ledbussarna också.

Niclas Rosenius

Citat från: Björn Ax skrivet 21 november 2010, 13:54:58 PM
Körde 128 igår och den gick faktiskt bra. Behövde aldrig dubbelgasa. :)
Själv så tycker jag kortbussarna fungerar bättre än ledarna. Hoppas dom hittar nån fix till ledbussarna också.

Har haft den med och den går snäppet bättrre än 129:an och man har inte gjort nåt åt den heller.

//Niclas