Huvudmeny

SL 6734

Startat av Janne Rickman, 14 september 2007, 21:59:50 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Janne Rickman

Allt är numera borta, men 1989 fanns Scania i Katrineholm kvar och bussen var ny.
Scania i Katineholm finns inte mer och inte bussen heller. Den fick sin sista vila hos skroten i Hölö.

/Janne

Cero

Trevligt. Detta var fina bussar.

/Cero

Kvarne

Muchas Gracias! -Tack så mycket!

Mkt trevlig bild på en fin vagntyp!
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Simon A

Synd på fin buss att sluta som skrot.

//Simon

Oskar A

Tycker också att det var en trevlig bussmodell men många av dessa var ganska nerkörda när de avyttrades för ett par år sedan. Många av de som gick till skrot hade nog varit svåra att sälja istället.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Karsten

Var de verkligen så toppenbra som ni påstår eller är de bara bra av nostalgiska skäl? Jag saknar t.ex H109 och H50 av nostalgiska skäl, men speciellt bra var de väl inte..?
67-vagnarna tyckte jag, som resenär, var mjuka och så men med väldigt ryckig växellåda framstod de äldre H10 och senare H17 och H16 (6767 och uppåt samt 52-vagnarna) som mycket bättre bussar.
Jag har bara kört 67-vagn en gång, och då 6748 i slutet av dess karriär. Ingen vidare upplevelse tyckte jag då.

Karsten

Citat från: Lars Ödlund skrivet 16 september 2007, 23:42:06 PM
Min erfarenhet av dessa inskränker sig till Lidingös Swebus 1284 vilken är identisk med 6748 som nämns ovan.
Den bussen blev aldrig bra efter att ha hamnat in i stenmuren vid Millesgården en vinter 1994 eller 1995.
H17:s 2 stegs låda var f.ö trevligare men ännu trevligare var den Voith D863 som satt i de Swebus beställda Maxci i 38** serien till Lidingö.

//Lars

Var 1284 någon tidigare SL Buss-buss?
Voithlådan i Lidingös Maxci är väl samma som i SL Buss serier 5035-5064, 5065-5110 och 5111-5157? Trevilga att köra som stadsbussar, ute på landet inget vidare. Men så är väl tänkt och därmed inget fel på konceptet Maxci som sådant.