Nya "OmniLinkar" i Södertälje [Bild]

Startat av Joakim Wahlberg, 20 oktober 2010, 21:26:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Joakim Wahlberg

Dessa har jag sett i "stan" några gånger nu, mest på övning, men fick igår syn på en och hade kameran med mig, men väntade till att jag fått åka med en innan jag publicerar bilden! :) Och så var det dags idag då. Var på väg mot pendeln och tyckte jag såg en på 748an, så sprang dit och tog den istället :) (Liljeholmen T&R).

Bilderna är tagna i mörker, något som jag inte är så bra på, alltså är dem tagna med Autoläge, men duger kanske ändå :)

Nobina 7205, GHZ534(?). Bättre bild, mindre suddig.

Sämre bild, väldigt oskarp. Får väl kastas i soptunnan annars.

Betyg om "komforten" (för en passagerare som mig):
Rätt bekväm, två fyrgrupper annars rygg-rygg-säte. Testade aldrig hur det var bak till, men gissar på trångt. Dubbelsäte längst fram, rätt höga, så svårt att komma upp om man är en trött person. Bältena vill inte alltid fungera, fungerade på dit vägen men inte på tillbaka vägen, men bytte plats så. Men annars längtar jag tills att få åka en i "rusningstrafiken" på 787an! :D Vill se hur många Enhörnabor som inte kommer med vid Robert Anbergs Väg då, för när skolan slutar fyller man en hel buss där nästan, en som dessutom redan är rätt full... Men enligt SL's kundtjänst så ska dem rymma lika mycket folk som en ledbuss av typ B10.

Hoppas bilderna, och den onödiga texten uppskattas!
//Jocke :)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Fredde

Trevligt att se att de har kommit i trafik i 700-land!

Gällande 787/787X, står i tidtabellen att: "Under året kan linje 787 och 787X bli anropsstyrd mellan Valla och Överenhörna kyrka." Är detta något som är genomfört?

Joakim Wahlberg

Citat från: Fredde_J skrivet 21 oktober 2010, 00:58:29 AM
Gällande 787/787X, står i tidtabellen att: "Under året kan linje 787 och 787X bli anropsstyrd mellan Valla och Överenhörna kyrka." Är detta något som är genomfört?
Det är ännu ej genomfört, tror inte det blir så heller, visserligen går bussarna ofta tomma, men när skolorna slutar så brukar man fylla en buss, fast har ännu inte åkt där ute, bara sett från fönstret på en 787a som vänder tillbaka till Södertälje, så har ingen koll på hur många passagerare det är alltså, kan ju ha varit bara den gången man fyllde bussen. Men vi får vänta och se! :)
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)