Några sköldpaddor i Mölndal

Startat av Zella, 17 oktober 2010, 00:39:02 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Zella

Några bilder från Mölndals linjenät...

Busslink 2630. Kållergården i Bölet i Kållered.
Hösten är kommen... Ekenleden (Kållereds köpstad) är en väldigt vacker Alé med sina färgsprakande mönster på bägge sidor.

Busslink 2512. Fässbergs Gymn...För några veckor sedan.

Busslink 2617. Pepparedstorg. Balltorp.
För några veckorsedan... sent en vardagskväll då jag var tom.

Busslink 2638. Sahlgrenska... För skojs skull

Busslink Mölndal

Rikard

Du får lära dig att det heter Kålleredgården, inte kållergården, påminde dig ju förut idag på jobbet ju  ;-)
Titta på hållplatsen ;-) fina bilder dock :-) Gillar höstfärgerna från Kålleredgårdens hpl
Rikard.

BussMats

Visst är våra bussar i Mölndal fina

Zella

Citat från: Rikard skrivet 17 oktober 2010, 03:08:07 AM
Du får lära dig att det heter Kålleredgården, inte kållergården, påminde dig ju förut idag på jobbet ju  ;-)
Titta på hållplatsen ;-) fina bilder dock :-) Gillar höstfärgerna från Kålleredgårdens hpl
Rikard.

Det får absolut bli en bättring där...  ;D

Jan

Citat från: BussMats skrivet 17 oktober 2010, 04:59:44 AM
Visst är våra bussar i Mölndal fina

Men det ser trångt ut på gården!
I branschen i 40 år

Jonas Gustafsson

Det står ju två gamla "ostar" framför garagehallen! Vad gör de kvar i Mölndal??? Använder Busslink dem till något?

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Rikard

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 17 oktober 2010, 22:36:59 PM
Det står ju två gamla "ostar" framför garagehallen! Vad gör de kvar i Mölndal??? Använder Busslink dem till något?

//Jonas G

Fotot är taget på lördagen den helgen som busslink tog över trafiken så e fortfarande GS som kör trafiken denna dagen och busslink kör dagen efter. Tittar du noga så ser du två av GS Volvo som står bredvid ostarna. Och jag har för mig att jag räknade bussarna på det stora fotot på garaget, och fick till 59 synliga Scania så troligen står det en av dem i tvätthallen.
Rikard.

Bernt Talbrant

Citat från: Rikard skrivet 18 oktober 2010, 00:00:28 AM
Fotot är taget på lördagen den helgen som busslink tog över trafiken så e fortfarande GS som kör trafiken denna dagen och busslink kör dagen efter. Tittar du noga så ser du två av GS Volvo som står bredvid ostarna. Och jag har för mig att jag räknade bussarna på det stora fotot på garaget, och fick till 59 synliga Scania så troligen står det en av dem i tvätthallen.
Rikard.

Enligt bildens exif-info är den tagen den 17 september 2010. Det stämmer alltså inte?

Zella

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 18 oktober 2010, 00:20:48 AM
Enligt bildens exif-info är den tagen den 17 september 2010. Det stämmer alltså inte?

Bild på bild...

Zella

Citat från: Jan skrivet 17 oktober 2010, 12:48:17 PM
Men det ser trångt ut på gården!

Tror det var 7 eller 11 bussar till som tillkommer då trafiken busslink vann i Härryda som kommer att utgå från Mölndalsgaraget. Man får lägga pussel

yngrot

Är det fd Kållerredsbussarnas garage ??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Rikard