Huvudmeny

Busslink 4818

Startat av Muk, 15 oktober 2010, 01:29:59 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Omnilasse

Citat från: Buss_Fredde skrivet 15 oktober 2010, 01:55:38 AM
Får jag fråga en sak:

Hur mycket vet ni om bussar här inne egentligen?

Vissa saker som jag säger är sant säger vissa att det e falskt, fast jag har en bra källa.. "insider info"  det gäller 12xx vagnarna i handen..
Men det är ju det som är idén med ett forum. Här är det ju den samlade kompetensen som gör detta forum till vad det är. I vissa fall är det kanske du som sitter på den senaste och mest initierade informationen och då är ju vitsen just att du kan skriva detta utan att någon måste godkänna det först. Men detta medför också att alla som skriver här har fel någon gång, och ibland kan uppgifter fort ha hunnit bli inaktuella. Men fördelen här är just att om det är någon som minns fel eller har missförstått något, så kommer det i regel någon annan och kommenterar. I slutändan brukar alltså resultatet bli rätt bra med hjälp av våra gemensamma kunskaper och olika intressen. Det är det som är själva styrkan med ett Internetforum! Och kom ihåg alla som svarar och bidrar här gör det för att man vill dela med sig av sin kunskap och tycker det är kul. Det finns ju knappast någon skyldighet för någon att ta från sin arbetstid och eller fritid för att besvara här. 

yngrot

Äntligen en MaxCi på bild men sen spåra tråden ur och handla om allt annat än bilden från början... suck...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Citat från: yngrot skrivet 18 oktober 2010, 16:12:53 PM
Äntligen en MaxCi på bild men sen spåra tråden ur och handla om allt annat än bilden från början... suck...

Man behöver ju inte läsa resten.
Fler MaxCi-trådar är på gång förresten! :D

yngrot

Så bra det har jag väntat på  ..  ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina