Huvudmeny

Trosabussen

Startat av Muk, 15 oktober 2010, 01:24:50 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

virtual1

Nåt som jag inte sett i Sverige tidigare (bortsett från sightseeingbussarna i Sthlm) är att den här kör med rullande text
på destinationsskylten, är en hel ramsa i stil med 'Trosabussen Trosa-Liljeholmen, Välkommen ombord, 10 resor = 900:-' -
lite kul =)

Ersa

Citat från: virtual1 skrivet 15 oktober 2010, 08:46:35 AM
Nåt som jag inte sett i Sverige tidigare (bortsett från sightseeingbussarna i Sthlm) är att den här kör med rullande text
på destinationsskylten, är en hel ramsa i stil med 'Trosabussen Trosa-Liljeholmen, Välkommen ombord, 10 resor = 900:-' -
lite kul =)

Ser kul ut och är säkert informativt när bussen står still. Dock otydligt och nästan oläsbart när bussen rullar, då de flesta bara hinner se skylten i 2-4 sekunder. De flesta trafikhuvudmän tolkade ju en lagtext så som att bussar bara får ha växlande/rullande text när fordonet står still, och beslutade egna skyltregler därefter.

Bussmicke

Orm, du hann före mig.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 15 oktober 2010, 14:10:11 PM
Orm, du hann före mig.

Hade jag haft en vettig kamera med mig så hade jag hunnit före er båda ;-) - såg den här för två veckor sen ungefär...

Bussmicke

Ingen panik, jagf bara skojade.

Har inte tillgång till Photoshop just nu då den datorn är i Västerås så allt jag lägger ut nu blir lite temporärt stuk
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

groenis

Mötte den ikväll och rulltexten var inte lätt att läsa.

Går de andra vagnarna fortfarande i trafik?

/Lennart

Jan

Har folket hittat Trosabussen?
I branschen i 40 år

Svenn Erik Nielsen

Hej alla

Den är sat i drift d. 10-09-2010, hvor jag også så den ved Liljeholmen.

Svenn Erik

yngrot

Bussen i fråga är ju rätt snygg .. men rullande text är värdelöst .... . Men har dte blivit resenärer på den ??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina