Några timmar i Roslagens hjärta (del 1)

Startat av Andreas, 14 oktober 2010, 19:06:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas

Min buss anlände runt 10 över 1 och jag hade planerat för att stanna till runt kl. 3, då det vid halv 3 och framåt smäller till ordentligt vid Norrtäljes busstation, medan det vid min ankomst var hyfsat lugnt. Här kommer en del av det som kom.  ;)

Inte en enda System 2000 - ledvagn från 95/97/98 syntes till under de timmar som jag var där, men kortvagnarna var det dock ingen större saknad av. Gamlingen 4422 fylldes på ordentligt, när den skulle iväg på 621:an. I Danderyd var såg jag ingen kortvagn ur 442X- eller 45XX-serien, men likväl ett gäng ledvagnar, så precis som det har framkommit i flera trådar nu, så är det ännu inte försent att få se och åka med ledvagnarna i 42XX- eller 54XX-serierna.

Kortege till Älmsta, med 636 i täten och efterföljande linjenummer 637 efteråt. En detalj till var att bussarnas individnummer endast skiljde med en siffra, 5616 resp. 5636, även där i rätt ordning. ;)

Eckerölinjen på väg mot Grisslehamn, efter att ha gjort ett stopp vid busshållplatsen.

6672 skall rulla iväg på stadstrafiklinje 651 till Vårgatan.

En buss från Hallstavik, i form av 6315, som tidigare verkade ha fått en smäll runt höger framljus. Samtidigt så lät den ganska mycket, mer än en vanlig B9S...  :o  ;D

4508 gick iväg mot Spillersboda*.      * = ändrat ifrån att tidigare ha stått Yxlan, vilket ju är 632s sluthållplats.

En f.d. specialbyggd stombuss, 5679, avgick som en snabbuss 641E mot Hallstavik.

Det blev en del 8700-bussar idag och av dessa blev några stycken nya för mig, där 1228 blev den första. :)

Fredde

Citat från: Andy91 skrivet 14 oktober 2010, 19:06:11 PM
Min buss anlände runt 10 över 1 och jag hade planerat för att stanna till runt kl. 3, då det vid halv 3 och framåt smäller till ordentligt vid Norrtäljes busstation, medan det vid min ankomst var hyfsat lugnt. Här kommer en del av det som kom.  ;)

4508 gick iväg mot Yxlan.

Trevligt med lite Roslagen! Dock är det väl 632 som går från NOBS till Yxlan...

Andreas

Citat från: Fredde_J skrivet 14 oktober 2010, 19:26:08 PM
Trevligt med lite Roslagen! Dock är det väl 632 som går från NOBS till Yxlan...

Tack! :) Jo, det stämmer, det är 632 som går dit. Jag kände att något vart väldigt konstigt när jag skapade del 2, då det plötsligt dök upp en Yxlanbuss till... :P Man får väl lov o säga att många av Roslagslinjerna ju inte är kända för att ha gott om turer på dagarna, däribland Yxlanlinjen...  ;D