Innan kebaben kom till stan

Startat av Mr G, 13 oktober 2010, 09:32:24 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mr G

Nånstans i centrala Södertälje på den tiden bussarna var blåa och ingen visste vad en kebab var för nåt.
吉先生

Bussmicke

Dräggel...Mumma...

Tack för den.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Joakim Wahlberg

Mycket fin bild från ens hemstad. Ser ut att vara tagen vid "Gästgivaregatan". :) Fast var inte född när bilden togs och Södertälje har ju förändras... Hoppas på fler! :D
Ursprungligen Södertäljebo, numer i Västerås, som är kollektivtrafikintresserad, med störst inriktning på järnväg och spårvägar. Är tågvärd till vardags.

Besök gärna min hemsida, jowahlen.se! :)

Gunnar D

Fin bild från ett SOAB på väg in i SL..

/Gunnar

Stefan P

Hej

Vilken fin bild, jag önskar mig en tidsmaskin i jullklapp så att man resa tillbaka i tiden.

mvh Stefan P

yngrot

Underbar bild  ..  denna avdelning är den bästa av alla delar på "snacket"
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bengt H

Mr G:s fina bild gör att jag nog ändå måste visa denna bild som egentligen borde höra hemma i skräplådan. Där fanns den dock inte och nu har den till och med blivit scannad. Med svåra ljusförhållanden och en kamera utan exponeringsmätare, blev bilderna lite svårbehandlade. Men en det är ju synd om en bild på en fin buss på denna idylliska gata under den förkebabistiska eran förblir ovisad.

/Bengt H(ultin)

Mr G

Du har alltså just nu visat en inverterad Ersabild, eller en s k Ersrsainvers! Intressant också är att bägge bilderna är återuppståndna ur skräplådan. Utan Photoshop hade inte min bild gått att visa, då den var höggradeligen överexponerad. Jag tror att vi har stått på ungefär samma plats och plåtat, men jag har använt ett teleobjektiv och därför fångat bussen högre upp i backen. Så här efteråt noterar jag att det hade varit smartare att använda ett normalobjektiv här.
吉先生

Bengt H

Ja, att exponera rätt var svårt på den tiden. Man kunde bara ponera ljusförhållandet.

Jag glömde dateringen på denna ersainvers (fyndigt!) där också exponeringsfelet var inverterat: juni 1969 var det.

Peter Öden

Hej !

Mycket trevliga Södertäljebilder !

Mvh Peter Ö