Huvudmeny

Kista

Startat av Jonas Strömblad, 10 oktober 2010, 10:28:09 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Strömblad

Några bilder från Kista tagna i höstrusket här om dagen.

Blått i två plan... Ett knippe C14 på övre plan och Busslink 3678 på undre.

Hack i häl kom den i SL-land nya 1232 på likaså nya linjen 686 till Norrtälje

H23 4282 gick på 627. Det fick bli bussen hemåt  :)

/J

Nico

Trevliga bilder Jonas. Däremot vill jag ha det till att 686 i alla fall har firat 1-årsjubileum, tillkom väl 2009 vill jag ha det till.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Jonas Strömblad

De e f-n inte trevliga bilder! Kista i oktober är misär (särskilt när det står att det är mer än 2 minuter att vänta på nästa buss hem)...
Men startade linje 686 2009? Kanske den gjorde. Blandar nog ihop det med Vallentunalinjen som startade i augusti i år. Jaja, bussen på linje 686 är i alla fall äldre än vad linjen är  :D
/J

Andreas

Än så länge förekommer det iaf ordentliga bussar på 627:an!  ;)

Nico

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 10 oktober 2010, 21:13:54 PM
De e f-n inte trevliga bilder! Kista i oktober är misär (särskilt när det står att det är mer än 2 minuter att vänta på nästa buss hem)...
Men startade linje 686 2009? Kanske den gjorde. Blandar nog ihop det med Vallentunalinjen som startade i augusti i år. Jaja, bussen på linje 686 är i alla fall äldre än vad linjen är  :D
/J

Äh, du får inte vara så blödig. Var förbi Kista idag och solen sken osv. Var nästan synd att leka mullvad i p-husen där.  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Mikael T Nilsson

Tack för ett mycket trevligt bildsvep. Kul att du fick med en av Norrtäljes 8700-vagnar. Vad jag har sett så är trafikantunderlaget för litet för ledvagnar på 686. Innan 8700-vagnarna kom till Norrtälje så verkade det endast gå ledvagnar på linjen: Scania Omnilink + Volvo B9S.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

yngrot

Bild nr 1 är ju verkligen läcker där fick du till det bra Jonas...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Jonas Strömblad

Citat från: yngrot skrivet 15 oktober 2010, 12:25:16 PM
Bild nr 1 är ju verkligen läcker där fick du till det bra Jonas...

Merci!
/J