Huvudmeny

Nobina 5048 (ej bild)

Startat av Jacob, 10 oktober 2010, 02:27:46 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jacob

Hej. Körde om Nobina 5048 nyligen på motorvägen i närheten av arlanda. Jag märkte att en del av bakpartiet satt löst och det såg ut som att det var nära att ramla av. Delen som sitter runt höger bakljus.
Får man köra med lösa delar på sitt fordon?

//Jacob

Särskrivning är en dödssynd!

Camilla

Citat från: Jacob Almgren skrivet 10 oktober 2010, 02:27:46 AM
Hej. Körde om Nobina 5048 nyligen på motorvägen i närheten av arlanda. Jag märkte att en del av bakpartiet satt löst och det såg ut som att det var nära att ramla av. Delen som sitter runt höger bakljus.
Får man köra med lösa delar på sitt fordon?

//Jacob

*Tänkte inte på att jag var inne på ordet är fritt. Om någon administrator känner för det så får den gärna flytta tråden till bussnack/busstrafik.

Jag såg en 55XX vagn på värmdö för några år sen som saknade ena plåten i bak (den som håller fast bakljusen) och föraren var inte medveten om att den trillat av så det kan ju ha hänt Nobina 5048 också   

Optimal

Det kallas Nobina standard, att köra runt med lösa eller trasiga plastbitar  :-X  ;D

Jacob

Citat från: Jim skrivet 10 oktober 2010, 04:25:55 AM
Det kallas Nobina standard, att köra runt med lösa eller trasiga plastbitar  :-X  ;D

ja, jämför man Nobina i Uppland med KR i uppland märker man en tydlig skillnad på bussarnas skick ;)

//Jacob
Särskrivning är en dödssynd!

Walter

Citat från: Jacob Almgren skrivet 10 oktober 2010, 13:45:54 PM
ja, jämför man Nobina i Uppland med KR i uppland märker man en tydlig skillnad på bussarnas skick ;)

//Jacob

Och då det skiljer en del i avtalen, KRs avtal är senare än Nobinas, så vore det konstigt om det inte skilde i slitage och årsmodell på vagnarna man använder.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

KG

Citat från: Walter skrivet 12 oktober 2010, 09:39:54 AM
Och då det skiljer en del i avtalen, KRs avtal är senare än Nobinas, så vore det konstigt om det inte skilde i slitage och årsmodell på vagnarna man använder.

Visst är det så, men detta vet INGEN av passagerarna. Således får Nobina massvis av skit av passagerarna i "onödan" eller hur man nu ska uttrycka sig...

Ersa

Citat från: KG skrivet 13 oktober 2010, 02:35:37 AM
Visst är det så, men detta vet INGEN av passagerarna. Således får Nobina massvis av skit av passagerarna i "onödan" eller hur man nu ska uttrycka sig...

KR är märkligt nog inte heller överdrivet populära bland passagerarna i Uppland. Krånglande värme i vintras skrivs det en hel del insändare om vill jag minnas.

5048 är väl dessutom en Arlandavagn som arbetar 20 timmar/dygn, 7 dagar i veckan? Slitaget på vissa bussindivider är rätt högt jämfört med andra. Det är som att jämföra en blå OmniCity på SL-linje 4 med valfri Roslagsvagn.

KG

Citat från: Ersa skrivet 13 oktober 2010, 07:39:01 AM
KR är märkligt nog inte heller överdrivet populära bland passagerarna i Uppland. Krånglande värme i vintras skrivs det en hel del insändare om vill jag minnas.


Men Nobina var ingen ängel heller. Vi gjorde i princip som KR, fast vi stängde dock av bussarna en stund på natten... Ändå föll all skit på KR. Ren tur för Nobina tror jag.